علیخانی گفت: هزینه خرید هر واگن مترو تا دو سال گذشته ۵ میلیارد تومان بود، اما اکنون برای خرید هر واگن باید ۱۵ میلیارد تومان هزینه کنیم.
او با تأکید بر اینکه سایر مناطق هم باید برای توسعه حمل و نقل عمومی در سطح منطقه خودشان مشارکت کنند، افزود: مترو تهران به ۲ هزار واگن و حداکثر ۳۰ هزار واگن نیاز دارد که با تأمین این تعداد واگن، تعداد سفرها با مترو از ۲ به ۷ میلیون سفر خواهد رسید و فاصله حرکت قطارها هم کاهش مییابد.
علیخانی در خصوص هزینه تأمین واگنها نیز تصریح کرد: تا ۲ سال قبل ساخت هر واگن ۵ میلیارد تومان هزینه داشت که در مجموع خرید ۲ هزار واگن برای مترو تهران به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داشت.
بیشتر بخوانید: افتتاح بخشهای زیادی از خطوط مترو تا پایان سال ۹۸/ ورود قطارهای ساخت ایران به شبکه مترو
علیخانی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نوسانات ارزی، هزینه هر واگن ۳ برابر شده و به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است، لذا تأمین واگنهای مترو ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲ از طریق واگذاری املاک خود توانست به تأمین واگنهای مترو کمک کند، گفت: ۲۰ کیلومتر از خطوط مترو از منطقه ۲ عبور میکند که اکنون ۳ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و برای ۱۸ کیلومتر باقی مانده هم منابع مالی نیاز است.
انتهای پیام/
خب برا اتوبوسا پل هوايي بزنين كه مث مترو به چراغ قرمز نخورن و تند تند برن و بيان