سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با دهه ولایت؛

اجرای طرح "مهر درخشان رضوی" در خراسان رضوی

طرح مهر درخشان رضوی برای زیارت اولی‌ها با رویکرد ارائه خدمات از مبدأ تا مبدأ اجرا گردیده است.

 حجت الاسلام عماد دخانی مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان سازمان آستان قدس رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اجرا طرح "مهر درخشان رضوی" در دهه ولایت گفت: براساس شیوه نامه‌ای که به آستان قدس ابلاغ شده این پیوست فرهنگی به صورت کاروان‌های مهر درخشان از استان‌های مختلف اجرا می‌گردد که محوریت اجرا با دفاتر آستان قدس رضوی است.

او تصریح کرد: کانون های تبلیغی، مداحی و زائر و زیارت سه موضوعیت کانون‌های خادمیاران فرهنگی هستند که برنامه‌های فرهنگی را اجرا می‌کنند.

مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان سازمان آستان قدس رضوی با اشاره به ۴ مرحله‌ای بودن اقدامات اجرایی، گفت: اقدامات اجرایی شامل ۴ مرحله مبدأ، مسیر رفت، مقصد "مشهد" و مسیر برگشت است که در کلیه بخش‌ها همراهی مبلغین برای راهنمایی زائرین یکی از ویژگی‌های این طرح است.

حجت الاسلام دخانی افزود: پس از انجام مراسم استقبال، برنامه‌های فرهنگی در مسیر رفت که شامل برگزاری نماز‌های جماعت و مسابقات کتابخانی است، برگزار می‌گردد.

او ادامه داد: برنامه مقصد در "زائر شهر" واقع در شهرک طرق مشهد برگزار می‌شود، همچنین سه برنامه در حرم رضوی که شامل بازدید رایگان از موزه آستان قدس رضوی، برگزاری برنامه معرفتی واقع در رواق دارالهدایه حرم رضوی و بازدید از پایگاه آداب و زیارت برنامه ریزی شده است، و مراسم اختتامیه همراه با نماز جماعت و حلقه‌های معرفت در حوزه انجام می‌پذیرد.

مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان سازمان آستان قدس رضوی گفت: در محور چهارم به منظور شبکه سازی، اقدام به تأسیس هیئت مذهبی زوارالرضا می‌شود، که این هیئت محلی برای ارتباط بعدی زائران رضوی است.

فاز دوم از ابتدای مرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ۹۸ اجرا می‌شود و بیش از ۱۳۰ کاروان از سراسر کشور به مشهد اعزام می‌شوند.

انتهای پیام//م.پ

 

طرح "مهر درخشان رضوی "در خراسان رضوی برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.