بیشتر بخوانید: سرمایهگذاری مشترک گپ با MTN و ایرانسل جهت گسترش بینالمللی این پیامرسان
اپراتور ایرانسل ضمن تأکید مجدد بر وجود منشأ این اختلال در خارج از شبکه خود و عذرخواهی از مشترکان فوق، همزمان با بررسی و انجام پیگیریهای لازم برای برطرف کردن مشکل ناخواسته در خارج از شبکه، راهکارهایی برای جبران این تجربه ناخوشایند، به این دسته از کاربران، ارائه کرده است. این راهکارها با توجه به تقاضای مشترکان و بنا به جمعبندی درخواستهای ارائه شده، با توجه به بررسی جداگانه حسابهای کاربری و میزان مصرف هر یک از مشترکان توسط کارشناسان ایرانسل، متفاوت است.
از جمله راهکارهای ارائه شده میتوان به تمدید تاریخ انقضای بستههای فعال مشترکان اینترنت ثابت، جابهجایی بسته اینترنت ثابت (TD-LTE) با بسته اینترنت همراه (3G و 4G)، بازپرداخت هزینه دریافت خدمات و راهکارهای دیگر اشاره کرد. پیگیری و تماسهای لازم در این خصوص، توسط کارشناسان ایرانسل با مشترکان انجام خواهد گرفت. رفع اختلالهای مقطعی به وجود آمده در برخی نقاط شهر تهران که منجر به تجربه ناخوشایند بعضی از مشترکان شده، ایرانسل را نیز متضرر کرده است و مراجع ذیصلاح در حال پیگیری هستند.
پیش از این، در تیرماه سال جاری، مهندس محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع خبرنگاران عنوان کرده بود: «موضوع قطع شدن جی پی اس در برخی از نقاط تهران پیگیری شده و موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده شده و درخواست شده که این اختلال باید رفع شود.»
حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز پیشتر گفته بود: «با بررسیهای به عمل آمده توسط سازمان تنظیم مقررات، منبع اختلال شناسایی و به مراجع مربوطه هم گزارش شده، اما متأسفانه تاکنون اقدامی در جهت توقف این اختلالها صورت نگرفته است.»
ایرانسل تأکید میکند هماکنون امکان استفاده از شبکه اینترنت ثابت (TD-LTE)، برای مشترکان این خدمات در تمامی ایران، به جز برخی نقاط شهر تهران، بدون هیچگونه اختلالی امکانپذیر است؛ اما مشترکان اینترنت ثابت در برخی نقاط شهر تهران، به دلیل ارسال سیگنالهای مزاحم بر روی سامانه GPS و تداخل ناشی از آن، اختلالهایی را تجربه کردهاند که این اختلالها خارج از کنترل شبکه ایرانسل است. این اپراتور اعلام کرده است که علیرغم پیگیری مشکلات پیش آمده با منشأ خارج از این اپراتور، به نهادهای ذیصلاح، راهکارهایی را ارائه کرده است تا مشترکان تجربه ناخوشایندی در استفاده از خدمات این اپراتور نداشته باشند.
انتهای پیام/