خطیبی گفت: پروژه ریلی چابهار_زاهدان تا به امروز پیشرفت ۴۰ درصدی داشته که در صورت تأمین منابع مالی سرعت اجرای آن بیشتر میشود.
او ادامه داد: اتصال ریلی بین تمامی استانها یکی از مهمترین اهداف توسعهای کشور به شمار میرود و ما هماکنون در ۹ مرکز استان کشور پروژههای ریلی را شروع کردهایم.
خطیبی با بیان اینکه افتتاح پروژههای ریلی در مراکز استانهایی که به شبکه کریدوری متصل هستند، گفت: با استفاده از این شبکههای کریدوری میتوانیم زمینه تسهیل در جابهجایی و بهبود در حوزه مسافرت های ریلی را فراهم کنیم.
بیشتر بخوانید: بهره برداری از ۱۰۵۴ کیلومتر خطوط ریلی از سال ۹۲ تاکنون
معاون راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با بیان اینکه پروژه ریلی زاهدان_چابهار به عنوان یک اَبر پروژه ریلی به شمار میرود، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۴۰ درصد رسیده و تا به امروز منابع مالی بسیار زیادی در این طرح هزینه شده است.
خطیبی با بیان اینکه هماکنون در پروژه ریلی زاهدان_چابهار ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: در صورتی که منابع مالی این پروژه تأمین شود، سرعت اجرای آن هم افزایش مییابد.
وی گفت: طول این مسیر ریلی ۶۱۰ کیلومتر است و برای تأمین منابع مالی آن باید سازمان برنامه و بودجه کشور حمایتهای لازم را انجام دهد.
معاون راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل همچنین به پروژه راه آهن شلمچه به بصره هم اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته سفری به کشور عراق برای بازدید از اراضی این پروژه داشتیم و در این سفر با مسئولان عراقی مذاکرات و جلسات بسیاری مهمی جهت انتخاب سرمایهگذار و مجری طرح برگزار کردیم.
خطیبی تاکید کرد: هیئت عراقی در این دیدار خواستار انتخاب سرمایهگذار مطمئن جهت اجرای پروژه بود و ما این کشور را از لحاظ سرمایهگذار و مجری طرح مطمئن کردیم.
انتهای پیام/