سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲ هزار هکتاری جنگل‌های استان همدان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال ۲ هزار هکتار زمین درخت کاری وبه جنگل‌های استان همدان اضافه می‌شود.

اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان  در گفت و گو گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: امسال با مشارکت بسیج سازندگی و بخش خصوصی ۲ هزار هکتار جنگل جدید در استان  ایجاد می‌شود.

او افزود:امسال قرار بود از محل اعتبارات استانی برای توسعه جنگل ها  یک هزار هکتار درختکاری   شود و دیروز در کارگاه آموزشی بوم سازگان جنگل‌های زاگرس بر توسعه جنگل‌های استان همدان تاکید و مقرر شد از محل اعتبارات ملی هم امسال یک هزار هکتار دیگر در استان درختکاری ودر محدوده جنگل‌های زاگرس  درختکاری و وسعت جنگل اضافه شود .

خزایی گفت: از مجموع ۹۵۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی استان تنها ۴۲ هزار هکتار آن جنگل است که با مشارکت بسیج سازندگی و بخش خصوصی، امسال ۲ هزار هکتار جنگل جدید ایجاد خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود : مجموع جنگل‌های مناطق زاگرس نشین  ۶ میلیون هکتار است و ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشور را این جنگل‌ها در سفره های زیرزمینی  جذب  می‌کنند.

هر هکتار جنگل ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم اکسیژن تولید می‌کند و ارزش اقتصادی جنگل‌های زاگرس ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
در استان همدان  هم اکنون ۸۲۲ هزار هکتار جنگل وجود دارد .درحالیکه این میزان  یک درصد جنگل‌های کشور است  اما ۳ درصد علوفه کشور در این جنگل ها تولید می شود .

انتهای پیام/ا

اضافه شدن جنگل های استان همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.