سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزیزی: زمین استاندارد بین المللی برای گلف در ایران وجود ندارد

رئیس فدراسیون گلف گفت: هنوز زیر ساخت‌های مناسبی برای رشته گلف در کشور ما وجود ندارد و متاسفانه ما تنها رشته المپیکی هستیم که فاقد زمین استاندارد بین المللی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف در مجمع سالیانه‌ی این فدراسیون اظهار داشت: سال ۹۷ برای فدراسیون گلف متشکل از ۲ دوره زمانی بود، نیمه اول آن که توسط سرپرست اداره می‌شد و نیمه دوم آن که انتخابات مجمع را وزارتخانه برگزار نمود و در مهر ماه تکلیف ریاست این مجموعه مشخص شد. فعالیت‌هایی که ما تاکنون در این فدراسیون انجام داده ایم در ادامه روند فعالیت‌های کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان بوده که ثمراتی را دربرداشته است.


بیشتر بخوانید: تیم حفاری در لیگ برتر گلف کشور قهرمان شد


او ادامه داد: تلاشی که ما انجام دادیم در استان‌های فاقد هیئت گلف بوده که هیئت‌های این استان‌ها را تشکیل دادیم و اکنون فقط ۲ استان کردستان و بوشهر فاقد هیئت گلف در کشور می‌باشند و به امید خدا در آینده این ۲ استان نیز هیئت گلف خواهند داشت.

رئیس فدراسیون گلف خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این بود که با قوت و شدت بیشتری و با همکاری ورزشکاران، پیشکسوتان و هیئت‌ها مسابقات را برگزار کنیم و توجه ویژه‌ای به برگزاری اردو‌های ملی در سال ۹۸ داشته ایم و توانستیم برای اولین بار رشته ورزشی گلف را وارد بودجه کشور کنیم به همراه سه رشته ورزشی کشتی، جانبازان و معلولین و تیر و کمان، اما هنوز سازمان برنامه ریزی این بودجه را ابلاغ نکرده است.


بیشتر بخوانید: منطقه‌ای عجیب که شیطان در آن گلف بازی می‌کند+تصاویر


عزیزی تصریح کرد: من اعتقاد دارم که هیئت‌های استانی برای ایجاد انگیزه، روحیه و علاقه مندی بیشتر باید حساس شوند و از ما بخواهند تا فدراسیون نیز به جایگاهی که امروز در آن قرار دارد بسنده نکند و هیات‌های استانی ما باید حضور جدی داشته باشند. به امید خدا در اواخر پاییز مسابقه‌ای با شرکت اعضای فدراسیون و استان‌ها برگزار خواهیم کرد و سعی داریم کمک مالی و تجهیزات بیشتری را در اختیار هیات‌های استانی قرار دهیم، چون عقیده داریم که اگر هیات‌ها امکانات لازم را نداشته باشند اتفاق ویژه‌ای برای ورزش گلف کشور رخ نمی‌دهد و ان شاء الله در سال آینده هیات‌های ما برای حضور در مسابقات استعدادیابی خودشان را مکلف بدانند.

در سال ۹۸ در کنار هم اتفاقات جدید را رقم می‌زنیم

رئیس فدراسیون گلف در ادامه اظهار داشت: ما در کنار هم اتفاقات جدید را رقم می‌زنیم و توانستیم اردو ملی برایرده سنی ۵۵ سال تشکیل دهیم. مسابقات مستقل رده‌های سنی و تفکیک رده‌های سنی مختلف در فدراسیون گلف از جمله کار‌هایی بوده که در برنامه ریزی‌های کاری ما صورت گرفته، اما اصل مطلب این است که باید در فضای بین المللی اتفاقاتی را رقم بزنیم و تا به عرصه بین المللی راه پیدا نکنیم دیده نخواهیم شد و برای فدراسیون هم دلچسب نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: تلاش برای توسعه متوازن گلف در خوزستان


او افزود: هیئت‌های استانی باید اقدام به حضور آموزش پایه کنند، اما متاسفانه باید بگویم که زیر ساخت مناسبی برای رشته ورزشی گلف در کشور هنوز نداریم و ما تنها رشته المپیکی هستیم که فاقد زمین استاندارد بین المللی می‌باشیم در صورتی که کشور‌های اطراف زیر ساخت بهتری در این رشته ورزشی دارند. خوشبختانه سایت‌های آموزشی در استان‌ها تاسیس کردیم، اما احداث زمین مسئله مهمی در گلف به حساب می‌آید که در تهران یک وجب فضای آموزشی برای گلف وجود ندارد، در آخر باز هم تاکید می‌کنم که هیئت‌ها باید از فدراسیون بخواهند تا ما به کار‌هایی که انجام می‌دهیم بسنده نکنیم.

انتهای پیام/

اظهارات عزیزی در مجمع فدراسیون گلف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.