سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ هزار نهال، کمربند حفاظتی مناطق ماسه گیر راه آهن طبس

با کاشت بیش از سه هزار اصله نهال در مناطق ماسه گیر یک کمربند حفاظتی جهت تثبیت شنهای روان ایجاد شد.

چنگانی مدیرکل راه آهن شرق   در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در راستای تثبیت شنهای روان یک کمربند حفاظتی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در مناطق ماسه گیر توسط اداره کل راه آهن شرق ایجاد شد.

او افزود: در حدفاصل ایستگاه های یونسی و کالشور که مدتها در معرض هجوم ماسه های بادی و شنهای روان بود تعداد سه هزار اصله نهال مقاوم به شرایط بیابانی در حاشیه خط غرس شد.
 
چنگانی ادامه داد: در این طرح بیش از ۹۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و عملیات خاکی و سنگی شامل: حفاری خندق و تله ماسه گیر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
 
مدیرکل راه آهن شرق گفت: هجوم ماسه های روان بر روی ریل و نفوذ در بالاست‌ها، باعث کاهش حالت ارتجاعی خط می شود که این امر در دراز مدت سبب استهلاک و فرسوده شدن ادوات روسازی ریل، از بین رفتن تراورس ها و اشکال در سیر ایمن و کاهش سرعت قطارها می شود.
 
او افزود: تا پایان سال ۵ هزار اصله نهال دیگر با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیارد ریال غرس خواهد شد‌ که اجرای این پروژه ها نقش مهمی در بیابان زدایی و احیای اکوسیستم منطقه خواهد داشت.
 
چنگالی ادامه داد:  سال گذشته نیز در منطقه تل حمید بیش از ۲ هزار  اصله نهال مقاوم غرس و ۳۱ هزار و ۴۱۵ مترمکعب خاکبرداری و عملیات خاکی و سنگی شامل حفر کانال و تله ماسه گیر اجرا شد و در حال حاضر نیز عملیات حفرکانال و تله ماسه گیر در حال انجام می باشد.
 
انتهای پیام/ ط آ
 

غرس ۵ هزار اصله نهال  تا پایان سال

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.