سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بسیج و مجلس عنوان شد؛

لزوم پشتیبانی از ماموریت‎ها و خدمات علمی پژوهشی بسیج

تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بسیج و مرکز پژوهش‎های مجلس منعقد و بر لزوم پشتیبانی از ماموریت‎های بسیج و خدمات علمی پژوهشی آن تأکید شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بسیج مستضعفین و مرکز پژوهش‎های مجلس شورای اسلامی منعقد شد. که متن آن به شرح زیر است:

با استعانت از خداوند متعال و نظر به اقتضائات نظام جمهوری اسلامی در مقطع کنونی و ضرورت همکاری و تبادل دانش، تجربه و
هدف از انعقاد این تفاهم نامه همکاری متقابل و پشتیبانی حقوقی و تقنینی از ماموریت‎های بسیج و خدمات علمی_پژوهشی، با استفاده از کلیه امکانات طرفین؛ اعم از توانمندی‌های علمی، نیروی انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه، تخصصی که در بند‌های مربوط به زمینه‎های همکاری ذکر شده است، می‎باشد.

بیشتر بخوانید: بسیج از نهادهای اصلی برآمده از انقلاب است

مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضاء ۵ سال است؛ زمینه‎های همکاری طرفین در این تفاهم نامه شامل همکاری پژوهشی، آموزشی، توسعه‎ای و راهبردی در زمینه‎های دفاعی و امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، حقوقی و قضایی با اولویت موضوعاتی مانند اقتصاد مقاومتی، خدمات جهادی و محرومیت زدایی، امنیت پایدار، مبارزه با مفاسد و کمک به مدیریت بحران فراهم نمودن بستر‌های لازم برای رفع موانع قانونی و اجرایی تحقق بسیج ده‎ها میلیونی، ارائه خدمات مشاوره‎ای، نظارتی و مشارکت در اجرای پژوهش‎های مورد علاقه طرفین، تبادل نتایج طرح‎های پژوهشی و گزارش‎های کارشناسی تهیه شده، فراهم ساختن دسترسی کارشناسان به منابع کتابخانه‎ای، گزارش‎ها، پژوهش‌ها و امکانات نرم افزاری مورد توافق طرفین، هدایت طرح‌های تحقیقاتی محققان در راستای شناسایی مسائل و مشکلات و ارائه برنامه‌ها و راهکار‌های لازم توسعه و بهبود فعالیت‌های آموزشی، تهیه و آموزش نرم افزار‌ها و بانک‌های اطلاعاتی مورد نیاز طرفین، اجرای پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی مورد نظر به سفارش هریک از طرفین مطرح شده است.

طرفین زمینه‌های لارم برای توسعه و اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه را فراهم می‌آورند. این تفاهم نامه در ۴ ماده و ۱۳ بند در ۲ نسخه با متن یکسان تنظیم و به امضا طرفین رسیده که هر کدام حکم واحد دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.