سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باوفا: فرنگی کاران در پنج وزن نخست مزد زحمات خود را گرفتند/ شرایط را برای قهرمانی روس‌ها هموار کردند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران گفت: نمایندگان ایران در پنج وزن نخست با عملکردی که داشتند مزد زحمات و تلاش‌های خود را به خوبی گرفتند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در دیدار‌های پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان محمد ناقوسی و علی اکبر یوسفی در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند، پویا دادمرز و شاهین بداغی در وزن‌های ۵۵ و ۶۳ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند و در وزن ۸۷ کیلوگرم حسن فروزنده به عنوان پنجمی رسید تا تیم ایران پس از روسیه که با ۹۷ امتیاز در صدر قرار دارد با ۹۰ امتیاز در جایگاه دوم قرارگیرد. تیم‌های گرجستان، ترکیه و آمریکا به ترتیب با ۵۶، ۴۲ و ۴۱ امتیاز در مکان‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

بر همین اساس حمید باوفا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران درباره عملکرد شاگردانش اظهار داشت: ما در پنج وزن نخست باید حداقل ۳ فینالیست می‌داشتیم، ولی خُب بالاخره شرایط مسابقه است و اتفاقاتی که در هر تورنمنتی ممکن است رخ دهد برای ما هم بوجود آمد؛ اما خوشبختانه ۲ مدال طلا و ۲ برنز گرفتیم و این برای من جای خوشحالی داشت که بچه‌هایی که در این مدت با جان و دل زحمت کشیدند مزد زحمات خود را گرفتند.


بیشتر بخوانید:غیبت غیرمنتظره ناصر نوربخش در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی!


وی تصریح کرد: سطح رقابت‌های جهانی جوانان همیشه بالا بوده و کشتی گیرانی که به مدال طلا، نقره و برنز می‌رسند خودشان را به عنوان مدعی در رده سنی بزرگسالان معرفی می‌کنند و در این دوره از رقابت‌ها نیز شاهد بودیم که نفرات شاخصی به میدان رفتند و انصافاً بچه‌های ما نیز خوب کشتی گرفتند.

باوفا با اشاره به رقابت‌های پنج وزن دوم عنوان کرد: در رقابت‌های روز دوم شرایط طوری رقم خورد که نوار موفقیت‌های چشم گیر پنج وزن نخست قطع شد و ما فقط شانس کسب ۲ مدال برنز داریم، اما در نهایت امیدوار هستیم که کارنامه تیمی خوبی در این میدان داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان خاطرنشان کرد: تیم ایران در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ قهرمان جهان شد و این چیزی که می‌گویم اصلا نمی‌خواهم ارزش قهرمانی روسیه را کمرنگ کنم، ولی باور کنید چیزی که برای خود من جالب بود اینکه در این چند روز یک هماهنگی خاصی وجود داشت که روس‌ها ناکامی سال‌های گذشته خود را جبران کنند به طوری که داوری‌ها خیلی مواقع به سود آن‌ها بود، ولی به هر صورت بچه‌های ما تلاش خود را کردند، در دو وزن غافلگیر شدیم و شانس مدال را از دست دادیم، ولی در مجموع امیدوارم یک عملکرد تیمی خوب را از خوی بجای بگذاریم.

گفتنی است با توجه به نتایج کسب شده در رقابت های روزهای نخست و دوم کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در استونی از هم اکنون قهرمانی تیم روسیه مسجل است و ایران برای کسب عنوان نایب قهرمانی تلاش خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:۲ مدال طلا و ۲ برنز برای ایران در پنج وزن نخست کشتی فرنگی جوانان جهان


انتهای پیام/

صحبت های باوفا پس از رقابت های روز دوم کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.