سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خبر داد؛

درخواست دوباره اداره کل محیط زیست نسبت به تعطیلی باغ وحش مشهد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در ارتباط با مرگ مشکوک چهار قلاده توله ببر در باغ وحش مشهد، درخواست اداره کل محیط زیست، نسبت به تعطیلی این باغ وحش دوباره مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به  تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی مرگ چهار قلاده توله ببر در باغ وحش مشهد گفت: این کمیته با حضور نماینده دادستانی مشهد، دامپزشکان و نماینده این اداره کل تشکیل شده است.

او تصریح کرد: هفت توله ببر باغ وحش مشهد خرداد ماه امسال در زمان تولد تلف شدند که با توجه به زیاد بودن تعداد این تلفات بررسی‌های کارشناسی محیط زیست آغاز شده و بر اساس آن مرگ چهار توله ببر از این تعداد مشکوک و دچار ابهامات جدی تشخیص داده شده است.
 

بیشتر بخوانید: ورود دادستانی خراسان رضوی به ماجرای مرگ مشکوک ۷ توله ببر



مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: موضوع بررسی‌ها به مراجع قضایی اعلام شده و با توجه به استاندارد نبودن وضعیت و فضای نگهداری حیوانات در باغ وحش مشهد که از یک سال پیش مطرح گردیده، کمیته حقیقت یاب برای بررسی مرگ چهار قلاده توله ببر تشکیل شد.

همتی افزود: در این ارتباط درخواست اداره کل محیط زیست نیز نسبت به تعطیلی باغ وحش مشهد دوباره مطرح شده است.

او با اشاره به فعال بودن دوربین‌های مدار بسته در باغ وحش مشهد تصریح کرد: بازبینی دوربین‌ها و تهیه گزارش از افراد حاضر در محل از جمله اقداماتی است که توسط مرجع قضایی در حال انجام است.
 
همتی پیش از این گفته بود: با توجه به خصلت بچه کشی در ببر‌ها جداسازی به موقع توله‌ها از مادر از نکاتی است که باید مورد توجه مالکان باغ وحش و نگهدارندگان حیوانات می‌بود که احتمال سهل انگاری در این زمینه توسط عوامل باغ وحش مشهد وجود دارد.

بیشتر بخوانید:سرنوشت نافرجام ۷ توله ببر در مشهد / با خاطیان برخورد می شود

فرزاد بهشتی تندری معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی نیز ورود دادستانی به موضوع مرگ مشکوک این توله ببر‌ها را تایید کرد و گفت: اگر نتایج کمیته حقیقت یاب از عمدی بودن این امر حکایت داشته باشد برخورد با مجرمان بر اساس ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 او تصریح کرد: تهیه گزارش و برگزاری جلسه با برخی سمن‌های فعال در این زمینه و انجام تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

خرداد ماه امسال هفت توله ببر تازه متولد شده در باغ وحش مشهد تلف شدند که دامپزشک باغ وحش علت مرگ آن‌ها را عفونت تنفسی و علت مرگ یک توله دیگر را حمله شدید مادر عنوان کرد.

باغ وحش مشهد در سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ وحش وکیل آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل آباد مستقر شد.

این مکان بزرگترین باغ وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه‌های جانوری را دارد که از آن جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانوران دیگر اشاره کرد.

هم اکنون ۱۰۷ گونه شامل ۶۴ گونه بومی و ۴۳ گونه غیربومی و ۶۸۰ نمونه جانوری شامل ۲۴۰ پستاندار، ۳۹۳ پرنده و ۴۷ خزنده و دوزیست در باغ وحش مشهد نگهداری می‌شوند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

بررسی مرگ مشکوک چهار توله ببر در باغ وحش مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.