سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی جهانگیری صورت گرفت؛

ابلاغ مصوبه تخصیص اعتبار برای تملک اراضی حاشیه سد سیمره

معاون اول رئیس جمهور مصوبه اختصاص ۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات وارده به سد و نیروگاه آبی سیمره را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری مصوبه اختصاص ۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات وارده به اهالی روستا‌های حاشیه مخزن سد و نیروگاه آبی سیمره در استان‌های ایلام و لرستان را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه بیستم مرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارتخانه‌های نیرو و کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور با تخصیص حداکثر مبلغ سه هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی زراعی و باغی اهالی روستا‌های حاشیه مخزن سد و نیروگاه آبی سیمره در استان‌های ایلام و لرستان (که مستغرق می‌شوند) به شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران با عنوان طرح نیروگاه آبی سیمره موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: دولت در همه مراحل بحران سیل در میدان و کنار مردم بوده است

بر اساس این تصمیم دولت، استانداری‌های مربوطه مکلفند ظرف مدت یک هفته از ابلاغ این مصوبه، امکان واگذاری اراضی جایگزین ملی و دولتی را به جای پرداخت خسارت، بررسی و به وزارت نیرو و سازمان برنامه اعلام کنند.

دستگاه اجرایی مربوطه موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی و حقوقی بر روند انجام تملک اراضی زراعی و باغات، گزارش عملکرد اعتبارات یادشده را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه ارسال کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.