سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریاحی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارز نیمایی برای حوزه دارو با کمک بیمه‌ها مناسب است

ریاحی گفت: در آینده ارز اختصاص یافته به صنعت دارو نیمایی می‌شود چراکه ارز دولتی کمترین فساد را در حوزه دارو ایجاد کرده است.

ناصر ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اختصاص ارز نیمایی یا دولتی به صنعت دارو سازی اظهار کرد: اکنون ارز اختصاص یافته برای تولید دارو یا واردات آن با  ارز ۴۲۰۰ تومانی است و قیمت تمام شده دارو نیز بر اساس همین ارز دولتی محاسبه می‌شود.

او ادامه داد: تصور می‌کنم که برای سال آینده ارز اختصاص یافته به صنعت دارو تبدیل به ارز نیمایی شود که این اتفاقی مبارک است.

ریاحی تاکید کرد: اگر بیمه‌ها به صنعت داروسازی کمک کنند اختصاص ارز نیمایی برای تولید و واردات دارو خوب بوده و بر خلاف تصور برخی‌ها اختصاص ارز دولتی به صنعت دارو باعث ایجاد فساد نشده است.

مدیر عامل شرکت دارو سازی افزود: کمترین فساد در ارز‌های دولتی مربوط به صنعت دارو سازی است، زیرا قیمت تمام شده دارو در دست وزارت بهداشت بوده و احتمال فساد در این حوزه بسیار کم است.


بیشتر بخوانید:درصد واردات دارو بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد


وی بیان کرد: با توان علمی دانشمندان ایرانی و تکنولوژی حال حاضر کشور می‌توانیم ۳ درصد دارو‌های وارداتی را در داخل کشور تولید کنیم و معتقدم که کشور در این خصوص با هیچ مشکل جدی روبرو نیست.

مدیر عامل شرکت دارو سازی یادآوری کرد: تولید برخی از دارو‌ها در ایران توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل از انواع وارداتی آن بهره می‌گیریم.

انتهای پیام /

آخرین جزئیات از اختصاص ارز نیمایی به صنعت داروسازی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.