سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت برای گیلان استاندار بومی انتخاب کند/ پیشنهاداتمان را به وزارت کشور ارائه کرده‌ایم

نماینده مردم رشت گفت: دولت باید برای گیلان استاندار بومی معرفی کند و ما پیشنهادات خود را در این مورد به وزارت کشور داده‌ایم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به انتشار خبری مبنی‌بر انتخاب او و یا دیگر نمایندگان استان گیلان به عنوان استاندار، گفت: ما نماینده مردم هستیم و آن را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم، درست هم نیست که استاندار گیلان از میان نمایندگان این استان انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: جلسه نمایندگان استان گیلان با رحمانی فضلی برای انتخاب استاندار

او تأکید کرد: مطالبه مردم استان گیلان انتخاب استاندار بومی است، زیرا حضور افرادی که شناخت کافی نسبت به منطقه نداشت باشند، بار منفی خواهد داشت و تا زمانی که بخواهند با شرق و غرب استان، نوع محصولات کشاورزی، فضای صنعت و نحوه گردشگری آن آشنا شوند، دوره کاری آن‌ها به اتمام رسیده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه استاندار‌های غیربومی علی‌رغم خوب بودن دیربازده هستند، بیان کرد: مردم از استاندار‌های بومی خاطرات خوشی دارند و تقاضای ما از وزارت کشور این است که به خواست مردم پاسخ داده و بیش از این استان را معطل نگه ندارند.

نماینده مردم رشت تأکید کرد: ما پیشنهاد‌هایی را به وزارت کشور در این مورد داده‌ایم، افرادی مانند علیزاده معاون وزیر راه و رمضانپور معاون نوبخت که دارای سابقه نمایندگی مجلس، معاونت وزیر و ... بوده و رزومه خوبی هم دارند.

او با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم مسائل قومی و قبیله‌ای راه بیاندازیم، گفت: ما معتقدیم برای برخی سمت‌ها در استان مانند حوزه قوه قضاییه، اداره اطلاعات، رئیس بازرسی و یا فرمانده نیروی انتظامی نباید افراد بومی انتخاب شوند، زیرا به دلیل وجود یک سری معذوریت ها نمی‌توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: بر این اساس اگر استاندار بومی انتخاب نشود، یعنی دولت نخواسته از ظرفیت‌های لازم و موجود در منطقه استفاده کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.