سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل:

موزه عسل و انگور در اردبیل راه اندازی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از راه اندازی موزه عسل و انگور در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران خواستار مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی موزه عسل و انگور و در راستای تحقق شعار اردبیل شهر موزه‌ها شد.

او تصریح کرد: موزه‌های عسل و انگور می‌تواند ابعاد و مهارت‌های تولید این دو محصول، تاریخ تولید، انواع تولیدات و ادوات مرتبط را معرفی کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های برندسازی در حوزه گردشگری ایجاد موزه است و ما سعی داریم در این حوزه با جلب مشارکت بخش خصوصی موزه‌های تخصصی در سطح استان ایجاد کنیم.

فلاحی با بیان اینکه گردشگری کشاورزی از ظرفیت‌های کم نظیر استان جهت راه اندازی موزه است، بیان داشت: در این راستا رایزنی‌هایی با سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شده تا روند ایجاد موزه تسهیل شود.

او اضافه کرد: ایجاد موزه می‌تواند در معرفی قابلیت‌های فرهنگی و تاریخی استان تاثیرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد و مواریث فرهنگی و تاریخی را به آیندگان انتقال داده و زمینه صیانت از آن را فراهم سازد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: روند راه اندازی موزه به منظور صیانت از تاریخ و فرهنگ تسهیل شده و ادارات می‌توانند حتی اشیا و آثار تاریخی خود را در بخشی از اداره و یکی از ساختمان‌ها معرفی کنند.

فلاحی افزود: به عنوان مثال ادوات و اشیا قدیمی در حوزه‌های مختلف می‌تواند به نمایش درآمده و در یک روز یا چند روز از هفته در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گفته او موزه‌ها نشان دهنده پشتوانه فرهنگی و تاریخی یک منطقه هستند و ما سعی داریم از این طریق قابلیت‌های استان را معرفی کنیم.

انتهای پیام/ح

معرفی قابلیت‌های فرهنگی و تاریخی استان اردبیل

برچسب ها: موزه ، بخش خصوصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.