سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا معافیت هواوی را تمدید می‌کند

قرار است وزارت بازرگانی آمریکا معافیت شرکت چینی «هواوی» از خرید تجهیزات مورد نیاز خود از شرکت‌های آمریکایی را تمدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع آگاه اعلام کردند وزارت بازرگانی آمریکا قرار است معافیت شرکت «هواوی تکنالجیز» چین را تمدید کند.

بر اساس این معافیت‌های آمریکا، شرکت هواوی اجازه پیدا می‌کند تا تجهیزات مورد نیاز خود را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کند، و بدین ترتیب به ارائه خدمات به مشتریان کنونی ادامه دهد.

این منابع آگاه اعلام کردند این «مجوز عمومی موقت» به مدت ۹۰ روز برای شرکت هواوی تمدید خواهد شد.

تمدید این مهلت به معنای تمدید موافقتنامه‌ای است که قرار بود مهلت اعتبار آن در تاریخ ۱۹ اوت پایان یابد. بدین ترتیب، شرکت هواوی همچنان می‌تواند شبکه‌های مخابراتی کنونی خود را حفظ کند، و نسخه‌های به روز رسانی‌شده نرم‌افزار‌های دستگاه‌های خود را همچنان در اختیار مشتریان قرار دهد.

البته به گفته منابع آگاه، شرایط مربوط به این مجوز که به اهرم فشاری برای آمریکا در مذاکرات تجاری با چین تبدیل شده بود، همچنان ناپایدار و قابل تغییر است و تصمیم به تمدید این معافیت شرکت هواوی ممکن است پیش از فرا رسیدن ضرب‌الاجل روز دوشنبه تغییر کند.

همچنین به گفته یک منبع آگاه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، قرار است طی روز‌های آخر هفته کنونی در تماسی تلفنی به بررسی مسائل مربوط به شرکت هواوی بپردازند.

شرکت هواوی چین که بزرگترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی در جهان است، هنوز هم از خرید قطعات و لوازم از آمریکا برای تولید محصولات جدید منع شده است، مگر آنکه بتواند موافقت‌ها و مجوز‌های جدید را در این خصوص دریافت کند.

دولت آمریکا شرکت هواوی را به اتهام مشارکت در فعالیت‌هایی که مغایر با منافع امنیت ملی یا سیاست خارجی آمریکا است، در فهرست سیاه قرار داده است. آمریکا اعلام کرده است چین ممکن است از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه هواوی برای جاسوسی علیه آمریکایی‌ها استفاده کند. این در حالی است که هواوی این اتهامات را همواره تکذیب کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا در ساعات پایانی روز جمعه از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد و پاسخ پرسش‌ها را به مصاحبه هفته کنونی ویلبر راس، وزیر بازرگانی این کشور، در شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» ارجاع داد. راس در این مصاحبه اعلام کرده بود مجوز‌های کنونی برای شرکت هواوی تا روز دوشنبه معتبر است.

وزارت بازرگانی آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا مجوز‌های کنونی تمدید خواهد شد یا نه اعلام کرد «اطلاع‌رسانی در این خصوص روز دوشنبه انجام خواهد شد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.