سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قضیه غدیر خم یک افتخار برای شیعه است

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان گفت:قضیه غدیر خم یک افتخار برای شیعه است و باید به این امر توجه داشته باشیم که تا یک هفته روز عید غدیر آیاتی برای شیعه نازل‌شده و تعداد آن به ۴۰ آیه می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام اسماعیل دست افکن دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه امروز نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: چند سالی است که عید غدیر با شور و حالی عجیب مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. قضیه غدیر خم یک افتخار برای شیعه است و باید به این امر توجه داشته باشیم که تا یک هفته روز عید غدیر آیاتی برای شیعه نازل‌شده و تعداد آن به ۴۰ آیه می‌رسد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه افزود: مرحوم علامه مجلسی ۵۰۰ سند برای غدیر نقل می‌کند که نصف آن از کتب اهل سنت است.

او خاطرنشان کرد: شیعه از نظر اعتقادات، شجره طیبه قرآن است و عید غدیر بالاترین اعیاد سال است و عیدی مهم‌تر از آن نداریم و همین مسؤولیت ما را افزایش می‌دهد.

دست افکن همچنین تصریح کرد: رحمت خدا در این عید بر بندگان نازل می‌شود و اگر مردم قدر غدیر آن را می‌دانستند، ملائکه روزی‌ده بار بر آن‌ها نازل می‌شدند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر تأکید کرد: در روز غدیر رسالت پایان یافت و امامت آغاز شد و این عید بزرگداشت توحید است و بیعت با، ولی خداست.

او اظهار داشت: به‌حکم قرآن، غدیر ختم اعیاد است و به گفته امام خمینی غدیر مسأله روز است و بر این تأکید دارد که دین از سیاست جدا نیست.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر اعلام داشت: مقام معظم رهبری هم همه را در خصوص روز غدیر مسؤول می‌دانند.

دست افکن یادآور شد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های استانی و شهرستانی شکل‌گرفته تا روز عید غدیر با طراوت بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار شود.

به گفته او ایستگاه‌های سلامت، نمایشگاه کتاب، برنامه‌های سخنرانی علما در شب عید غدیر و جشن‌های بسیار منحصربه‌فرد در سطح استان از جمله برنامه‌های عید غدیر امسال است و ۹۰ هزار پرس غذا در این روز بین مردم تقسیم خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

برگزاری برنامه های مختلف به مناسبت عید غدیر خم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.