سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

۷ هزار فارغ التحصیل پزشکی داریم/ به زودی تحویل دارو‌ی بیماران خاص درب منزل

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور وجود دارد و نزدیک به ۷ هزار دانشجوی فارغ التحصیل داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، نمکی وزیر بهداشت در پایان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در محلات گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور وجود دارد و نزدیک به ۷ هزار دانشجوی فارغ التحصیل داریم.

نمکی افزود: با توجه به بازدید‌هایی که امروز از مراکز بهداشتی و درمانی استان به عمل آمد و کمبود‌هایی که در این مراکز وجود داشت همچنان ارایه خدمت در حد مطلوب انجام می‌شود.

او ادامه داد: شهرستان محلات جزو رتبه‌های اول در اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون می‌باشد.


بیشتر بخوانید: وزیر بهداشت: تولید حدود ۹۷ درصد دارو‌ها در داخل/ تا پایان مرداد گزارش ارز دارویی ارائه می‌شود


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کلنگ زنی پایگاه سلامت کوی آزادگان محلات اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک عملیات ساختمانی آن آغاز می‌شود.

نمکی با بیان اینکه بیمارستان کنونی محلات فرسوده و ساخت آن مربوط به دوران قبل از انقلاب است، اظهار کرد: درصدد رفع مشکلات بیمارستان محلات هستیم.

او بیان کرد: در ارتباط با دارو‌های اساسی با کمبود مواجه نیستیم و داروی بیماران خاص و صعب العلاج با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تهیه می‌شود. در حال طراحی سیستم و سامانه‌ای هستیم که دارو‌های بیماران خاص را در آینده نزدیک، درب منزلشان تحویل دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اجازه ورود دارویی که تولید داخل است از خارج مرز‌ها به کشور را نخواهیم داد، زیرا این دارو‌ها توسط بیش از پنج تولید کننده داخلی ساخته می‌شود و در راستای تقویت صنعت داخلی از همکاران خواسته شده که از تجویز نسخه‌ای که موجب سرگردانی بیماران شود، بپرهیزند.

نمکی گفت: همانطور که در ابتدای سال قول داده ام اجازه نخواهم داد مردم حتی یک روز با مشکل کمبود دارو‌های اساسی مواجه شوند.

او عنوان کرد: خوشبختانه کمبود اساسی در تعداد پزشک نداریم. در حال حاضر نزدیک به ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور وجود دارد و نزدیک به ۷ هزار دانشجوی فارغ التحصیل داریم که از این تعداد، افراد اندکی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: توزیع نامناسب نیرو‌های پزشکی در کشور را شاهد هستیم به طوری که پزشکان عمومی وجود دارند که به حرفه غیر پزشکی می‌پردازند و در مناطق محروم حضور پیدا نمی‌کنند، زیرا انگیزه لازم و کافی برای آن‌ها ایجاد نکرده ایم.

نمکی گفت: ۳۰ درصد ظرفیت بومی استان‌های مختلف به رشته پزشکی اختصاص پیدا می‌کند و در سه الی چهار سال آینده با آهنگی که در تربیت نیروی انسانی وجود دارد، با کمبود پزشک مواجه نخواهیم بود.

انتهای پیام/م

پایان سفر وزیر بهداشت به مرکزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.