سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین اختتامیه نمایشگاه «چهارگاه» برگزار شد

آیین اختتامیه نمایشگاه آثار نقاشیخط هنرجویان آکادمی خراسانی، امروز در مشهد بر پا شد.

کاظم خراسانی هنرمند و استاد بزرگ هنر‌های تجسمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در خصوص هدف برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه غنی سازی هرچه بیشتر هنر و دانش نقاشیخط است که در هر جلوه‌ای می‌تواند خودنمایی کند.

او تصریح کرد: خوشنویسی و خط یکی از عناصر مهم فرهنگ ایرانی است که در دوران معاصر با توجه به پیشینه‌ی فرهنگی، توجهات خاص و بعضا متفاوتی را به خود جلب کرده است. نقاشیخط گونه‌ای گرایش در نقاشی معاصر است که در آن هنرمند از فرم حروف و نوشتار در ایجاد یک اثر تصویری غالبا انتزاعی بهره می‌گیرد.

هنرمند و استاد بزرگ هنر‌های تجسمی گفت: در این نمایشگاه ۴۴ اثر از نادیا ذاکری، سید احمد حسینی ابریشمی، سمانه ابراهیم پور و رها امامی در سبک‌های کوفی، برجسته و فی البداهه نویسی به نمایش گذاشته شده بود.

 نادیا ذاکری دبیر برگزاری نمایشگاه چهارگاه  نیز در این مراسم  تصریح کرد: این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ مرداد ماه در نگارخانه رضوان واقع در کوهسنگی ۱۷ و در ساعات ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان بوده است.

او با اشاره به استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه تصریح کرد: در این نمایشگاه قصد داشتیم که فرهنگ شهر مشهد را به لحاظ بصری و غنی به نمایش بگذاریم که خوشبختانه با استقبال مردمی رو به رو بود.

دبیر برگزاری نمایشگاه چهارگاه گفت: با هدف گسترش هنر خوش نویسی این گروه چهار نفره قصد دارد که به زودی نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی خود در این زمینه در سراسر کشور برگزار نماید.
 
انتهای پیام// ز.م
 

نمایشگاه آثار نقاشیخط هنرمندان خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.