سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جهاد کشاورزی:

گلخانه به چالش‌های اساسی کشور پاسخ مثبت می‌دهد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: گلخانه، با کاهش مصرف آب و اشتغال زایی به چالش‌های اساسی کشور پاسخ مثبت می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به فارس گفت: گلخانه به چالش اساسی که امروز کشور ما با آن روبرو است پاسخ مثبت می‌دهد و آن را حل می‌کند.

او ادامه داد: در هر هکتار مستقیما ۱۰ نفر اشتغال زایی می‌شود و علاوه بر آن، اشتغال‌زایی غیرمستقیم، صنایع بسته بندی، پردازش و صادرات را ایجاد و رونق می‌دهد.

حجتی با بیان اینکه در کشت گلخانه، آب مصرفی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند تصریح کرد: خرسندیم که کارآفرینان اراضی خیلی زیادی را به امر ساخت گلخانه اختصاص داده و آماده سرمایه گذاری هستند، دولت هم پشتیبانی می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سنوات اخیر مردم و کشاورزان استقبال خیلی خوبی نسبت به کشت‌های گلخانه‌ای داشته اند، افزود: در استان فارس با این سرعت و شتابی که استاندار، مسئولان و کشاورزان دارند امیدواریم روند توسعه گلخانه پیشرفت بیشتری داشته باشد.

او با بیان این که بازدیدی از کشتارگاه درجه اول کشور در دشت مرودشت داشتیم، ادامه داد: ویژگی خاص این کشتارگاه دنبال کردن زنجیره تولید است به گونه‌ای که تولید مرغ مادر، جوجه یک روزه، بسته بندی و توزیع در آن واقع شده و ۳۰۰ مزرعه پرورش مرغ تحت پوشش آن قرار دارد.

حجتی گفت: یکی از کار‌هایی که در دستور کار ما قرار دارد کشاورزی و تولید قراردادی است و کار خیلی خوب دیگری که در این مجموعه بود بسته بندی و شبکه توزیع مویرگی و به تعبیر خودشان تولید مرغ با مشخصات فنی و با استاندارد‌های بالا و آماده مصرف است و بر اساس سلیقه خانوار‌ها بسته بندی می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در بازار هم با توجه به این شبکه، توزیعی به صورت مستقیم و با حذف تعدادی از واسطه‌ها دارند و محصول را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند و بدین ترتیب قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند با سفارش مصرف کننده آنچه را که مورد نیاز آن‌ها است در اختیار قرار دهند.

او بیان کرد: در بعضی از مناطق کشور با وجود این که مسئولان محلی، نسبت به اقبال بی رویه کشاورزان به کشت سبزی و صیفی، آن هم در بیرون از گلخانه هشدار دادند تعدادی از بهره برداران به آن توجهی نکردند و در منطقه مرودشت هم ما شاهد این قضیه هستیم.

حجتی ادامه داد: ما به دنبال خیر و صلاح کشاورزان هستیم و هدف ما این است که کشاورزان محصول تولیدی خود را با کمترین هزینه تولید و با قیمت عادلانه عرضه کنند و از کشاورزان درخواست دارم به توصیه مسئولان در ارتباط با رعایت الگوی کشت و سقف برش منطقه‌ای سبزی و صیفی توجه کنند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: تولید بیش از حد به صورت تازه خوری و یا فرآوری، پس‌زدگی در بازار ایجاد می‌کند و افت قیمت را به دنبال دارد، البته در حال حاضر به منظور پشتیبانی از تولید کننده با همکاری سازمان تعاون روستایی، خرید توافقی گوجه فرنگی در دستور کار قرار گرفته تا که قیمت از یک حداقلی پایین‌تر نیفتد.

انتهای پیام/چ

صحبت های وزیر جهاد کشاورزی در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.