سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهدای روحانیت؛ میدان دار تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی بودند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: از آنجایی که کردستان و اهل سنت منطقه غرب کشور شافعی‌مذهب هستند، کردستان مرکزیتی برای ترویج فقه شافعی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار رئیس قوه قضائیه با علما و روحانیون استان کردستان افزود: مرکز تخصصی امام شافعی اولین مرکز استان کردستان است که زمینه را برای تحصیل پیروان امام شافعی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: شهدای روحانیت استان از جمله شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا عالی نگاهی وحدت‌آفرین داشتند که ماموستا شیخ‌الاسلام در آخرین مصاحبه‌اش بیان کرده بود که مذهب شافعی نزدیک‌ترین مذهب به مذهب جعفری است.
حسینی‌شاهرودی اذعان داشت: کنگره امام شافعی یکی از برنامه‌ها در کردستان است که تاکنون پیش‌کنگره‌هایی در ایران و از جمله کشور‌های تانزانیا، اندونزی و عراق برگزار شده است.
وی همچنین گفت: راه‌اندازی شافعی‌نیوز هم یکی از کار‌های اقدامی در کردستان است که با ۵ زبان زنده دنیا تمامی پیروان مذهب امام شافعی را پوشش می‌دهد.
رئیس قوه قضائیه صبح امروز بعد از ورود به فرودگاه سنندج در نشست با خانواده معظم شهدا، دانشگاهیان و نخبگان استان حضور یافت و بعد از ظهر امروز نیز در شورای اداری و شورای قضایی استان شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/ت

دیدار رئیس قوه قضاییه با علما و روحانیون کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.