سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در برنامه تابستان داغ:

بسیج زمینه ظهور استعداد‌های جوانان را فراهم کرده است

اصلانی با بیان اینکه خدمت صادقانه از جلوه‌های زیبای بسیج است، گفت: بسیج زمینه ظهور استعداد‌های جوانان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در برنامه تابستان داغ رادیو گفتگو با بیان اینکه بسیج با فرمان امام(ره) تشکیل و بسیج بانوان در فرآیند آن قرار داشت، گفت: بانوان در انقلاب حضور داشتند و اقدام به تحقق فرمان امام راحل کردند و بسیج بانوان را از سال ۵۸ تشکیل دادند.

اصلانی با بیان اینکه بسیج زمینه ظهور استعداد‌های جوانان را فراهم کرده است، افزود: وقتی در مجموعه بسیج افراد و اقشار مختلف یک تشکیلاتی حضور پیدا می‌کنند انگیزه‌هایشان قوی می‌شود.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بسیج به حضور مردم کمک می‌کند و همراه با یک برنامه‌ریزی منسجم برای پیشرفت کشور قدم برمی‌دارد، اضافه کرد: بسیج برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب شکل گرفته و اساسی‌ترین کار بسیج زمینه‌سازی برای انسجام و تقویت روحیه جهادی و خدمت بیشتر است و کمک می‌کند تا نهاد‌ها و سازمان و دستگاه‌های مختلف به اهداف خود زودتر به نتیجه برسند.


بیشتر بخوانید: کمک‌رسانی ۳۰ گردان بسیج بانوان به مناطق سیل‌زده / فعالیت ۹ میلیون بانوی بسیجی در کشور


اصلانی با بیان اینکه بسیج مظهر ساده زیستی و مردم سالاری دینی است، ادامه داد: خدمت بی مزد و منت از موضوعات مهم دیگر در بسیج است و ما ۱۴ هزار گروه‌های جهادی بسیجی داریم که بیش از ۱۵۰۰ گروه جهادی بسیجی را بانوان تشکیل می‌دهند و یکی از جلوه‌های زیبای بسیج خدمت خالصانه و مردمی بودن آن است.

او با بیان اینکه یکی از ویژه برنامه‌هایمان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده است، تصریح کرد: بسیج با توانمندسازی خانواده‌ها کمک می‌کند تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند و از دیگر برنامه‌های ما افزایش دانش رسانه‌ای و آموزش‌های گسترده در این حوزه و مواجه منطقی و صحیح با مسائل است و در بیش از ۲۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج آموزش رسانه‌ای به ویژه برای مادران جوان را تدارک دیده است.

اصلانی با بیان اینکه ۷۵۰ تعاونی مردمی تشکیل دادیم،گفت: بانوان در زمینه اشتغال خانگی بسیار فعال هستند و آموزش‌های بسیار زیادی برای بانوان داریم. در بحث توانمند سازی فعالیت‌های گسترده‌ای داشتیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور درباره اقدامات بسیج جامعه زنان برای مقابله با تهاجم دشمنان در حوزه‌های جنگ نرم اذعان کرد: دشمن وقتی که از جنگ سخت ناامید شد به جنگ نرم روی آورد که در جهت آسیب زدن به سبک زندگی و به حاشیه بردن مسایل اصلی خانواده‌هاست. مهم‌ترین کار ما در برابر جنگ نرم دشمنان هویت دادن و معرفی الگو در این زمینه بوده است.

او با بیان اینکه کشورمان ۷ هزار زن شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، افزود: هر کدام از این شهدای زن الگو و نمونه برای دختران امروز ما هسنند هرساله برای معرفی آنها کنگره و برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

اصلانی با بیان اینکه در مسیر مقابله با جنگ نرم ما باید قله و الگو معرفی کنیم، اضافه کرد: در کشور و طی سال یادوآره‌های مختلف شهدا برگزار می‌کنیم.

او درباره موضوع حجاب و عفاف گفت: یکی از هجمه‌های سنگین علیه زنان ایرانی حجاب است، به همین منظور تولیدات، محتوا و مستند‌های مختلف حتی به زبان اصلی داریم که به بیش از ۷۰ کشور ارسال شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه یک شبکه خوشه‌ای حجاب و عفاف تشکیل دادیم، افزود: همچنین یک شبکه نخبگانی هیئت اندیشه‌ورز تشکیل دادیم که بیش از ۵ هزار نفر عضو آن هستند تا برای مشکلات راه کار تعیین و تبدیل به کار‌های عملی شود.

اصلانی با بیان اینکه امروز ۳۷ رشته تخصصی ورزش بانوان در کشور داریم، افزود: امروز شاهد ۳۵ هزار مربی ورزشی تخصصی بانوان هستیم که بی نظیر و مثال زدنی است. همچنین امروز ۱۶ هزار داور زن در کشور داریم که تمام این مسائل در دامن حجاب و عفاف تشکیل شده و مانعی برای بانوان نبوده است و میبینیم که بسیاری از کشور‌های اسلامی با حجاب در صحنه‌های ورزشی حضور پیدا می‌کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه در ۱۴ رشته ورزشی برای خانم‌ها رشته‌های تخصصی مهیا شده است، خاطر نشان کرد: در بحث ورزش‌های همگانی زمینه‌های خوبی را برای بانوان فراهم کردیم.

او با بیان اینکه امروز ۱۲ هزار نویسنده زن داریم، اضافه کرد: معاونت زنان ریاست جمهوری در همه دوره‌ها وظیفه دارد تا در زمینه اشتغال زنان تدارک جدیدی ببیند.

اصلانی در پایان درباره موضوع حجاب و پوشش بانوان در جامعه و مد و لباس گفت: برای این مسئله بنیاد مد و لباس زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت دارند و باید بر این مسئله نظارت داشته باشند و مدل‌های بومی و عفیف در جامعه عرضه شود. در مجموعه بسیج در کنار برنامه‌های مختلف بسیج نمایشگاه عفاف و حجاب را برگزار می‌کنیم و سعی می‌کنیم مدل‌های مناسب را عرضه کنیم. توقع داریم وزارت صمت از قاچاق و تولیدات زیر زمینی ممامعت به عمل آورد.

انتهای پیام/

بیش از ۱۵۰۰ گروه جهادی بسیجی را بانوان تشکیل می‌دهند

برچسب ها: اخبار سیاسی ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.