سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳۰۰ ایده به شرکت‌های موفق تبدیل شدند

رئیس پارک علم و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: در طول ۱۰ سال فعالیت پارک حدود ۵۰۰ ایده را در استان مورد حمایت قرار داده ایم که ۳۰۰ مورد از آن‌ها تبدیل به شرکت شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  معصومه خان احمدی در مراسم آغاز طرح توانمندسازی "صدف" در جهاددانشگاهی کرمانشاه، پارک علم و فناوری و مرکز رشد را ساختاری برای حمایت از ایده‌ها و تحقیقات دانشگاهی و وصل کردن آن‌ها به بازارکار دانست و گفت: در مراکز رشد پارک علم و فناوری تمام خدماتی که برای رشد و تثبیت یک ایده و در نهایت تبدیل آن به محصول و شغل نیاز است، بصورت رایگان ارائه می‌شود.

اعلام کرد: خوشبختانه در این مدت توانسته‌ایم حدود ۵۰۰ ایده را تحت حمایت قرار دهیم که بالغ بر ۳۰۰ مورد از این ایده‌ها تبدیل به شرکت‌های موفق شده اند.

وی تعداد اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت‌های کارآفرین را حدود دو هزار شغل عنوان کرد و گفت: سال گذشته این شرکت‌ها حدود ۱۵۰ میلیارد تومان فروش محصول داشتند.

وی اجرای طرح‌های توانمندسازی را یکی دیگر از برنامه‌های پارک علم و فناوری استان دانست و گفت: در این راستا سال گذشته اولین دوره طرح توانمندسازی را با عنوان توانا در استان اجرا کردیم و امروز (چهارشنبه) هم دومین دوره این طرح تحت عنوان صدف را در حال برگزاری داریم اخیرا هم با دو صنعت بزرگ استان به توافق رسیده ایم تا در دوره‌های یک ساله و برای هر دوره حدود ۵۰ نفر از دانشجویان رشته‌های مرتبط در این صنایع مشغول به آموزش‌های عمومی و تخصصی شوند.

وی یادآورشد: حدود ۵۰ درصد از دانشجویانی که در این دوره‌ها آموزش‌ها را به خوبی فرابگیرند، پس از ارزیابی جذب این صنایع می‌شوند.

انتهای  پیام/ز

 

سال گذشته شرکت‌های ایده پرداز  حدود ۱۵۰ میلیارد تومان فروش محصول داشتند

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.