سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رأی الیوم گزارش داد؛

تجهیزات نظامی پیشرفته حماس خاری در چشم نتانیاهو

رأی الیوم در گزارشی به افزایش توانمندی‌های نظامی گروه‌های مقاومت فلسطینی و ترس صهیونیست‌ها از هرگونه درگیری با این گروه‌ها پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رأی الیوم با اشاره به نفوذ پهپاد‌های مقاومت به عمق فلسطین اشغالی و بازگشت آن‌ها به منطقه غزه، بدون تعرض و رهگیری سامانه‌های پیشرفته رژیم صهیونیستی نوشت تجهیزات حماس به قدری پیشرفته است که تل آویو راهبرد به تعویق انداختن هرگونه درگیری با حماس را برای جلوگیری از خسارت‌های سنگین در پیش گرفته است و رمز این اقتدار عزم و اراده برای مقاومت، قطع امید از نظام‌های عربی و پیوستن به محور مقاومت است.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در ستون سرمقاله خود نوشت: اگر ده سال پیش در این روزنامه می‌نوشتیم دو پهپاد کوچک با عبور از حریم هوایی منطقه غزه به سمت عمق سرزمین‌های اشغالی حرکت کرده و پس از پایان ماموریت خود به پایگاهشان بازگشته‌اند، بی‌آنکه ارتش اسرائیل بتواند آن‌ها را سرنگون کند، بسیاری ما را به بزرگنمایی یا دیوانگی متهم می‌کردند، اما این دقیقا همان اتفاقی بود که دیروز افتاد و مقامات و رسانه‌های اسرائیل رسما آن را اعلام کردند.


بیشتر بخوانید: حماس: تهدیدهای رژیم اشغالگر، رهبران مقاومت را از ادامه مبارزاتشان بازنمی‌دارد


مقاومت غزه سلاح‌ها و ابزار‌های خود را به روز رسانی کرده و خود را برای جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی آماده می‌کند تا در صورت لزوم ابتکار عمل را به دست گیرد و همین نگرانی صهیونیست‌ها را در پی داشته است تا جایی که راهبرد مبتنی بر به تعویق انداختن هرگونه درگیری در منطقه غزه را تا طولانی‌ترین زمان ممکن، برای پرهیز از خسارات سنگین، در پیش گرفته‌اند.

در ۶ روز گذشته ۲ تحول مهم در کرانه باختری و منطقه غزه اتفاق افتاده است:

نخست اینکه: پنجشنبه گذشته گروهی که به نظر می‌رسد وابسته به جنبش حماس باشد با تیراندازی به سمت یک سرباز اسرائیلی، وی را ربود و نزدیک شهرک غوش عتصیون در کرانه باختری به قتل رساند.

دوم: یکی از عناصر حماس در منطقه غزه روز شنبه با لباس فرم شاخه نظامی این جنبش، پس از عبور از مرز‌های غزه به سمت نیرو‌های یگان ویژه گولانی اسرائیل تیراندازی کرده و پیش از آنکه به شهادت برسد، سه تن از آنان از جمله یک افسر را مجروح کرد.

عملیات اول نشان داد جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی اراده کرده‌اند درگیری‌ها را به کرانه باختری بکشانند و این بیش از همه چیز نیرو‌های امنیتی اسرائیل، تشکیلات خودگردان و نیرو‌های امنیتی آن را تهدید می‌کند. اما عملیات دوم که در مرز‌های غزه اتفاق افتاد نشان داد حماس نه تنها از واکنش انتقام جویانه اسرائیل نمی‌هراسد بلکه چه بسا در صدد است با صد‌ها قبضه خمپاره و موشک تل آویو و دیگر شهر‌ها را بمباران کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی از همه این واقعیت‌های باخبر است چرا که اگر امیدی به پیروزی قریب‌الوقوع در برابر نیرو‌های جنبش مقاومت و به ویژه مقاومت غزه داشت، بی‌درنگ هواپیما‌ها و تانک‌هایش را عازم این منطقه می‌کرد و فرصت را برای پیروزی در انتخابات هفدهم سپتامبر کنست غنیمت می‌شمرد.

مقاومت فلسطین و لبنان دیگر به راهبرد بازدارندگی اکتفا نمی‌کند بلکه برای راهبرد تهاجمی برنامه ریزی می‌کند که سرفصل آن نفوذ به عمق خاک فلسطین اشغالی و آزادسازی شهر‌ها و شهرک‌های (صهیونیستی) در شمال و جنوب است.

کارشناسان نظامی روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" تاکید کردند خساراتی که در جنگ آینده به ارتش اسرائیل وارد خواهد شد به مراتب ۴ برابر جنگ‌های پیشین خواهد بود و علت این امر نیز چیزی جز پیشرفت توانمندی‌های نیرو‌های مقاومت در منطقه غزه نیست.

اینکه پهپاد‌ها به منظور رهگیری و شناسایی از منطقه غزه به پرواز در می‌آید و بی آنکه توسط رادار‌ها رهگیری شده یا با موشک‌های سامانه گنبد آهنین سرنگون شود، به پایگاه‌های خود باز می‌گردد، نشان می‌دهد تجهیزات بسیار دقیق مقاومت در حال پیشرفت است. سبحان‌الله! موشک‌های (مقاومت) دیگر بیهوده نبوده و به کلاهک‌های انفجاری مجهز است که وزن آن به ۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد و پهپاد‌ها نیز جای بالن‌های آتشین و بادبادک‌های انفجاری را گرفته‌اند.

این همان عزم و اراده برای مقاومت و قطع امید از نظام‌های عربی و پیوستن به محور مقاومت است، همان هم‌پیمان قوی که بر سر حقوق قانونی خود معامله نمی‌کند و تنها هدفش آزادسازی وطن و اماکن مقدسه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.