سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

هفته‌ای آرام برای ادبیات کشور/ انتشار کتاب خاطرات رهبر انقلاب در عراق

در هفته گذشته، کتاب «إنّ مع الصبر نصراً» خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان عربی در عراق توزیع شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته در حوزه ادبیات کشورمان اتفاقاتی روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

وزارت ارشاد دوباره از ناشران کتاب خرید

در جلسه ۶۱۲ هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خرید ۴۳۵ عنوان کتاب در ۴۴ هزار و ۸۵۰ نسخه به مبلغ کل ۱۶ میلیارد و ۵۳۸ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال تصویب شد.

عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است.

کتاب رهبر انقلاب در عراق توزیع شد

کتاب «إنّ مع الصبر نصراً» خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان عربی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق توزیع شد.

در کتاب «إنّ مع الصبر نصراً» که ۱۵ فصل دارد، معانی انقلابی و جهاد در زندگی اجتماعی، علمی و انقلابی مقام معظم رهبری جمع‌آوری شده است.

این کتاب نخستین مجموعه رسمی خاطرات رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی است که توسط دفتر حفظ و نشر آثار معظم له صادر و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شده است.

«هستی‌شناسی هنر مفهومی» به بازار کتاب آمد 

کتاب «هستی‌شناسیِ هنر مفهومی» مجموعه مقاله‌ها و گفتگو‌هایی با هنرمندان معاصر» با ترجمه علیرضا امیرحاجبی منتشر شد. این کتاب در ۱۹۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۰هزار تومان در نشر اتفاق راهی بازار شده است.

در نوشته روی جلد کتاب آمده است: نقطه عطف تحولات جهانی در حوزه هنر را می‌توان در سال‌های دهه پنجاه و سپس شصت میلادی جست‌وجو کرد؛ هرچند بسیاری بر این عقیده هستند که مدرنیستم اروپایی به‌طور مبهم از گوستاو کوربه، نقاش فرانسوی و سپس امپرسیونیسم آغاز شده است، اما الگو‌های ارزشی تا بعد از جنگ جهانی دوم همچنان ثابت مانده بود. تغییرات از آن زمان آغاز شد که نهاد‌های هنری یعنی موزه‌ها و گالری‌ها به نقطه‌هایی برای حمله گروهی از هنرمندان تبدیل شدند.

انتهای پیام/ 

اتفاقات ادبی کشور از ۱۹ تا ۲۵ مرداد ۹۸

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.