سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی‌ان‌ان بررسی کرد؛

چگونه پارانویا و تئوری توطئه ترامپ تبدیل به سیاست اصلی آمریکا شد؟

شبکه سی‌ان‌ان در مطلبی به تحلیل نحوه تاثیرگذاری تئوری توطئه رئیس‌جمهور آمریکا بر سیاست کلی این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی ان ان در مطلبی با پرداختن به تئوری‌ها و اتهامات بی‌اساس مطرح شده از سوی رئیس جمهور آمریکا نوشت پارانویای دونالد ترامپ تبدیل به سیاست اصلی این کشور شده است.

سی ان ان در ابتدای این مطلب نوشت: دیگر جای تعجب ندارد زمانیکه دونالد ترامپ تئوری توطئه را در فضای مجازی به راه می‌اندازد. تازه‌ترین نمونه آن این هفته در ارتباط با خودکشی جفری اپستین، میلیاردر و قاچاقچی جنسی کودکان و دوست نزدیک او اتفاق افتاد.

ترامپ مردی است که حرفه سیاسی خود را با مطرح کردن اتهامات و تئوری‌های بی اساس پیش می‌برد. از جمله این تئور‌ی‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در این کشور متولد نشده است، میلیون‌ها نفر به طور غیرقانونی به هیلاری کلینتون رای دادند و اینکه دولت وقت آمریکا از کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ جاسوسی کرده است. این‌ها تنها نمونه‌هایی از تئوری‌های بی‌اساس ترامپ هستند.

او از اصطلاح «اخبار جعلی» در توئیتر برای هدف قرار دادن رسانه‌های آمریکا استفاده می‌کند؛ و نکته جالب توجه این است که او فالور‌های خود را اغلب با این داستان‌های ساختگی گمراه می‌کند. پس از اعلام خبر خودکشی اپستین، ترامپ فورا تئوری توطئه دست داشتن خانواده کلینتون‌ها در مرگ او را در توئیتر مطرح کرد. هر چند او به عنوان رئیس جمهور فعلی آمریکا بیشتر از همتای سابق و وزیر خارجه سابق این کشور در ارتباط با اتفاقات رخ داده در مرکز بازداشت فدرال مسئول است.

در سطح استراتژیک ترامپ بسیار علاقمند است تا جائیکه امکان دارد درباره هیلاری کلینتون بحث سیاسی کند. ترامپ توانست او را انتخابات ۲۰۱۶ شکست دهد و تمایل دارد هر زمان ممکن است درباره او حرف بزند. ترامپ حتی زمانی تهدید کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات هیلاری را به زندان می‌اندازد. دموکرات‌هایی که قصد دارند ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به چالش بکشند، استراتژی شفافی را در توئیت‌های او مشاهده می‌کنند. بتو اوروک، یکی از نامزد‌های دموکرات در ارتباط با تیراندازی‌های اخیر در آمریکا گفت: ترامپ می‌خواهد من، شما و همه ما را وادار کند تا به جای این حقیقت که ما ۲۲ نفر را در ال پاسو و ۹ نفر از هموطنانمان را در دیتون اوهایو از دست دادیم، بر رفتار‌های عجیب و غریب او متمرکز شویم. ما شاهد اپیدمی خشونت‌های گسترده در کشورمان هستیم.

دموکرات‌ها معتقدند که ترامپ با تفرقه‌افکنی و حمایت از تئوری برتر پنداری نژاد سفید در تیراندازی‌های اخیر این کشور مقصر است. برتر پنداری نژاد سفید همان چیزی است که عامل تیراندازی ال پاسو که ۲۲ آمریکایی را به کام مرگ کشاند، به آن معتقد بود.

سی ان ان در ادامه این مطلب با اشاره به نمایان شدن پارانویای ترامپ در سیاست هایش نوشت: انتشار توئیت‌هایی با مضمون تئوری توطئه می‌تواند باعث تغییر کانون توجهات شود، اما ترامپ این کار را به چه قیمتی انجام می‌دهد؟ در حال حاضر ترامپ از چنین اتهامات بی اساسی برای حمله به رقبای خود استفاده می‌کند و همین تئور‌های توطئه بی اساس مسیر خود را در میان تلاش‌های او برای اداره این کشور یافته‌اند.

ترامپ رئیس جمهوری است که پارانویای خود را تبدیل به سیاست کلی آمریکا کرده است. در حالی که بسیاری از آمریکایی‌ها مهاجران را به عنوان افرادی می‌بینند که در کنار آن‌ها زندگی خود را دارند، تشکیل خانواده می‌دهند و به مدرسه می‌روند، اما ترامپ مهاجران را به شکل ارتشی از غارتگران می‌بیند که آمریکا را تهدید می‌کنند.

در حالی که بسیاری از قانونگذاران از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اعتماد زیادی به جامعه اطلاعاتی آمریکا دارند، ترامپ آن‌ها را افرادی با رفتار‌های خطرناک می‌نامد.

بسیاری از اقتصاددانان بانک مرکزی مستقل آمریکا را بخش مهمی از اقتصاد آزاد می‌دانند، ترامپ معتقد است سیاستمداران بی شماری درصددند تا به ریاست جمهوری او ضربه بزنند و او تلاش می‌کند تا آن‌ها را برای پایین آوردن نرخ بهره تحت فشار قرار دهد.

ترامپ بر این باور است که کشور‌های دیگر در حال بهره مندی و سوء استفاده از آمریکا هستند و سران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به این مسئله دامن زده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در موضع متقابل با جامعه اطلاعاتی این کشور درباره ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود است و بار‌ها تمایل خود برای ارتباط با پوتین را مطرح کرده است. 

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی در بیشتر موضوعات با ترامپ مخالف هستند. یکی از این تعارض‌ها ادعای ترامپ درباره آمریکایی نبودن اوباماست. این در حالی است که اوباما در هاوایی به دنیا آمده است. همچنین مردم آمریکا در موضوع مهاجران چندان هم عقیده ترامپ نیستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.