سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای میثاق نامه حفظ طبیعت و محیط زیست

در حاشیه مسابقات قهرمانی ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور در شهرکرد، میثاق نامه حفظ طبیعت و محیط زیست امضا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در حاشیه سی و ششمین دوره مسابقات قهرمانی ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور در شهرکرد، میثاق نامه حفظ طبیعت و محیط زیست توسط استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیران کل آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست و دیگر مسئولین استان امضا شد.

متن میثاق نامه به شرح زیر است:

«ما دانش آموزان، ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و مسؤولان می‌دانیم: آب، هوا، خاک، گیاهان، درختان و جانوران آفریده‌های خداوند مهربان هستند. همه آفریده‌های خداوند ارزشمندند، پس به آن‌ها احترام می‌گذاریم و از آن‌ها درست نگهداری می‌کنیم. زندگی ما به آب وابسته است، آب را درست مصرف می‌کنیم و آلوده اش نمی‌کنیم. زندگی و سر زندگی ما به هوای سالم وابسته است، هرگز به هیچ دلیلی هوا را آلوده نمی‌کنیم. می‌دانیم یک کیسه پلاستیکی کمتر در روز یعنی چه! می‌دانیم خرید در پاکت‌های کاغذی و چندبار مصرف یعنی چه! می‌دانیم کاغذ، پلاستیک، شیشه و فلز زباله نیستند! می‌دانیم که کاغذ بیشتر یعنی درخت کمتر می‌دانیم که درخت کمتر یعنی پرنده کمتر و می‌دانیم آسمان بی پرنده یعنی چه! می‌دانیم بدون درخت‌ها و فضای سبز، زندگی ممکن نیست، همیشه به فکرحفظ فضای سبز هستیم.
ما نمی‌توانیم همه را اصلاح کنیم، ما نمی‌توانیم به همه تذکر دهیم، اما از خودمان شروع می‌کنیم. پاسدار طبیعت ایران عزیز باشیم و به آن احترام بگذاریم.»

انتهای پیام/ف

میثاق نامه حفظ طبیعت و محیط زیست در شهرکرد امضا شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.