سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بجنورد

قربان عید نزدیکی به خداوند است

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: عید قربان، عید گذشت از جان و مال و فداکاری در راه نزدیکی به خداوند متعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین نماز عید قربان در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد با، گفت: عید قربان از اهمیت ویژه‌ای در بین اعیاد اسلامی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از قربانی کردن در کنار اقامه نماز، دعا و نیایش، بخشش و سخاوت و توکل بر خدا به عنوان پنج عامل نزدیکی به خداوند یاد کرد.

او با اشاره به اهمیت قربانی کردن در این روز، افزود: نکات زیادی در قربانی کردن وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و از جمله اینکه کسانی که قصد قربان کردن دارند در هنگام خرید دام قربانی، چانه زنی زیادی برای هزینه کردن پول خود نداشته باشند.
او انتخاب دام سرحال و فربه را از نکات مورد توجه در انتخاب قربانی دانست و گفت: این امر باعث ایجاد برکت در روز قیامت و آمرزیده شدن صاحب قربانی می‌شود.

همزمان با بجنورد، نماز عید سعید قربان با حضور پرشور مردم دیندار و ولایتمدار خراسان شمالی در دیگر شهرستان‌های این استان نیز اقامه شد.

بعد از برپایی نماز عید سعید قربان، طرح قربانگاه برای نخستین بار با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد در محل امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برای جمع آوری نذور و دام قربانی با هدف توزیع آن در بین نیازمندان اجرا شد.

انتهای پیام/ ر

قربان عید نزدیکی به خداوند است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.