سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کارشناسان پزشکی، تأثیر پارازیت بر عملکرد قلب را رد نکرده اند

رئیس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: تأثیر امواج موبایل بر روی عملکرد قلب به طور علنی و قطعی ثابت نشده است.

محمد مهدویان، رئیس اداره قلب وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنابر تحقیق و بررسی‌های انجام شده، امواج موبایل بر قلب تأثیرگذار است و ممکن است این عضو به خصوص در افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی بوده یا جراحی قلب انجام داده‌اند با قراردادن موبایل در نزدیکی این ناحیه، دچار مشکلاتی شود.

او ادامه داد: تأثیر امواج موبایل بر روی عملکرد قلب به طور علنی و قطعی ثابت نشده، اما این مسئله از سوی کارشناسان تکذیب هم نشده است.

مهدوی بیان کرد: هرقدر وسایل الکترونیکی و امواج از انسان و به خصوص اعضایی مانند قلب و مغز دور باشد، طول عمر و سلامتی بیشتر خواهد بود، اما همه این مسائل به طور قطعی از سوی کارشناسان مطرح نشده است.
بیشتر بخوانید: آخرین روش‌های تشخیصی و درمان بیماری قلب و عروق+سن ابتلا به سکته‌ مغزی در ایران
رئیس اداره قلب وزارت بهداشت افزود: در زمینه امواج پارازیت، ضد و نقیض‌های زیادی در دنیا ذکر شده و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است؛ کارشناسان علوم پزشکی، نشانه‌هایی مبنی بر تأثیر امواج پارازیت بر روی قلب و به خصوص بیماران و مبتلایان به عارضه قلبی مطرح کرده‌اند، اما این مسئله به طور دقیق ثابت نشده است و این کارشناسان نیز تأثیر پارازیت بر عملکرد قلب را رد نکرده اند.
 
انتهای پیام/

امواج موبایل بر قلب تأثیرگذار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.