سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی؛

افزایش مطالبه گری قانونی در جامعه توسط رسانه ها

استاندار خراسان رضوی گفت: خبرنگاران نیازمند آزادی، امنیت و پاسخگویی مسئولان هستند و ضریب مطالبه گری به شیوه های قانونی در جامعه باید به وسیله رسانه ها افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علیرضا رزم حسینی  استاندار خراسان رضوی در مراسم روزخبرنگار در مشهد، گفت: در شرایطی که امروز با هجمه‌های گوناگون رو به رو هستیم خبرنگاران علاوه بر شفافیت سازی و آگاه سازی مردم باید صداقت را نیز رعایت کنند و خراسان رضوی که پس از تهران دارای بیشترین تعداد رسانه و خبرنگار نقش ویژه‌ای در این عرصه بر عهده دارد.

او ادامه داد: کشور در شرایط کنونی با هجمه‌های گوناگون، توطئه‌های دشمنان رو به روست و خبرنگاران رسالت سنگینی در قبال روشنگری جامعه دارند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مطالبات به حق مردم گفت: سیاست ما در مواجهه با معترضان منصف که به معترضان مستحق تبدیل شده اند به هیچ وجه روش قهر آمیز نبوده و این روش را مجاز نمی‌دانیم.

رزم حسینی افزود: بخشی از مطالبات مردمی به دلیل ناکارآمدی اداره‌ها و سازمان هاست و ما دارای حکومتی مردم پایه هستیم که باید در جهت اقناع و رفع مشکل معترضان حرکت کنیم.

او ادامه داد: در اولین فرصت یک‌نشست با خبرنگاران خراسان رضوی برای نقد برنامه‌های خود خواهم داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت:جامعه امروز نیازمند این است که گاه مردم با طنز مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

 

خبرنگاری، جهاد در شرایط وخیم اقتصادی است

 

جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: رسالت خبرنگار بیان حقیقت و ایجاد مرجعیت فکری و نقش دولت تثبیت این مرجعیت است.


او ادامه داد: خبرنگاری، جهاد در شرایط وخیم اقتصادی است و رسانه نه تنها یک تریبون بلکه یک نهاد خردورز، دانش بنیان، دیالوگ و ارزش آفرین است که میراث نسل گذشته را به جوانان منتقل می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رسانه‌های مشهد باید یک رسانه جهانی و بیان کننده زیبایی‌های کلام اهل بیت (ع) برای همه مردم جهان باشند.

مروارید افزود: نقش رسانه‌ها در مشهد در ایجاد همدلی فرهنگی بی بدیل است و پیشبرد برنامه مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیازمند ایجاد گفتمان و تحول بوده و در این تحول نقش رسانه‌ها کم نظیر است.

او تصریح کرد: دهه آینده جهان دهه فضای مجازی است و در عرصه تولید فناورانه، رسانه‌ها پیشرو هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: گذر‌های فرهنگ و هنر و نخستین بازار فرهنگ و رسانه در مشهد ایجاد می‌شود.
 
در پایان روز خبرنگار از سه پیشکسوت عرصه خبر در خراسان رضوی تجلیل شد.
 
انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.