سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته ملی رباتیک ایران فیرا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور جدی تیم‌های ایرانی در مسابقات جهانی رباتیک کره‌جنوبی/ایران میزبان مسابقات ۲۰۲۰ خواهد بود

صادق نژاد گفت: ایران در مسابقات جهانی رباتیک فیرا در بخش دانش آموزی با ۲۷ تیم و در بخش دانشجویی با ۱۱ تیم با سایر کشورها به رقابت می‌پردازد.

 سروش صادق نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از حضور تیم‌های رباتیک ایران در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۹ کره جنوبی خبر داد و گفت: مسابقات جهانی رباتیک فیرا برای بیست و چهارمین سال متوالی و به همت فدراسیون جهانی رباتیک فیرا، در شهر چانگوان کشور کره جنوبی برگزار شد.

او با اشاره به برگزاری این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی تصریح کرد: حوالی ساعت ۱۱ امروز (به وقت تهران)، افتتاحیه این مسابقات برگزار شد و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت؛ ایران هم به عنوان یکی از رقبای اصلی در این مسابقات حضور پیدا کرده است و در بخش دانش آموزی با ۲۷ تیم و در بخش دانشجویی ۱۱ تیم با سایر کشورها به رقابت می‌پردازد.

صادق نژاد افزود: تیم‌های ایرانی از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، یزد، اصفهان، فنی و حرفه‌ای و مدارس سلام، دانش، علامه طباطبایی، خاتم، علامه حلی، موسسه فرهنگی و آموزشی آرمان و ابداع گران و چند موسسه علمی و پژوهشی دیگر، در این رقابت‌ها حضور دارند.

رئیس کمیته ملی رباتیک ایران فیرا بیان کرد: برگزاری این رقابت‌های مشابه در داخل کشور و حضور گروه‌های موفق ایرانی در رقابت‌های بین المللی می‌تواند زمینه ساز تبادل اطلاعات و پیشرفت آن‌ها باشد. این رقابت‌ها در زمینه علم روز دنیا برگزار می‌شود و صنایع بسیاری را در بر می‌گیرد؛ این رقابت‌ها علاوه بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد خودکفایی صنایع؛ همراه نخبگان ایرانی برای راه اندازی کسب و کار‌های نوپا خواهد بود.

او این مسابقات را که زمینه ساز ایجاد نگرش جدید در فعالیت‌های علمی و پژوهشی و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم دانست و گفت: کاروان ایران با ۱۳۰ عضو با بیش از هزار و ۸۰۰ شرکت کننده از ۱۸ کشور دنیا به رقابت خواهد پرداخت؛ تیم‌های حاضر در ۸ لیگ دانش آموزی (در دو رده سنی زیر ۱۴ سال و زیر ۱۹ سال) و ۱۱ لیگ دانشجویی در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت؛ در روز‌های پایانی دوره‌های آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد تا به بهبود سطح اطلاعات آن‌ها کمک کند.

صادق نژاد تاکید کرد: ایران به عنوان میزبان مسابقات ۲۰۲۰ انتخاب شده است ؛ تا به امروز اتفاق مشابهی را در حوزه فنی و مهندسی در کشور شاهد نبوده‌ایم و این خبر بسیار خوبی برای کشورمان است. با توجه به دلایل ذکر شده، حضور ایران در این مسابقات بسیار حائز اهمیت است و سال آینده کشور‌های زیادی در این مساقات حضور خواهند داشت.

رئیس کمیته ملی رباتیک ایران فیرا گفت: ایران، چین، فیلیپین، مالزی، امریکا، کانادا، روسیه، ایران، ترکیه، تایوان، کره جنوبی مهم‌ترین رقبا در این دوره از مسابقات هستند که فردا رقابت‌های بخش مقدماتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او افزود: چهارشنبه بخش نیمه نهایی، پنجشنبه بخش نهایی، جمعه و شنبه کنفرانس‌ها و ورکشاپ‌های آموزشی و در نهایت مراسم اختتامیه و اعلام نهایی برگزیدگان برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ایران؛ میزبان بزرگترین رویداد بین‌المللی ربات‌ها در ۲۰۲۰


او یادآوری کرد: امسال برای سومین سال متوالی مدرسه رباتیک بین المللی فیرا هم در کنار برگزاری مسابقات و در روز‌های پیش از مسابقات برگزار می‌شود تا کشور‌ها در یک برنامه بین المللی هماهنگ به آموختن آخرین دستاورد‌های روز دنیا بپردازند. نگاه ویژه کشور‌های منطقه به این علم و راه اندازی وزارتخانه هوش مصنوعی در برخی از کشور‌های همسایه؛ نشان دهنده اهمیت این حوزه در صنعت و توسعه کشور‌ها بوده و سیاستگذاران را ملزم می‌کند که برنامه ریزی؛ جهت دهی و سرمایه گذاری درستی در این بخش انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار علمی ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
فقط تیم دانشگاه آزاد قزوین