سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار تنگسیری در گفت‌وگو با المیادین:

ایران پرچمدار امنیت در خلیج فارس است/ حضور رژیم صهیونیستی در آب‎های خلیج فارس غیرقانونی است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امنیت خلیج فارس از اولویت‎های ایران است و معتقدیم که خطوط کشتیرانی ایران باید بین‎المللی باقی بماند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: امنیت خلیج فارس از اولویت‎های ایران است و معتقدیم که خطوط کشتی‎رانی ایران باید بین‎المللی باقی بماند.

وی ادامه داد: پیام ما به کشور‌های منطقه و جهان این است که ایران تا زمانی امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند که نفت خود را صادر کند.

سردار تنگسیری اظهارکرد: آمریکا و انگلیس برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در منطقه خلیج فارس، سناریو‌های مختلف در منطقه طراحی می‎کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به نفتکش‌های نزدیک آب‎های ایران حمله می‎کنند و سپس آن را به گردن ایران می‎اندازند و این کشور را متهم می‎کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ادامه به توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» توسط انگلیس اشاره و تصریح کرد: گریس ۱ به سمت اروپا در حال حرکت بود که سناریوی حرکت این کشتی ایرانی به سمت سوریه طراحی شد.

وی ادامه داد: انگلیسی‎ها به شکل بدی با دریانوردان نفتکش ایرانی «گریس ۱» که همچنان در داخل کشتی زندانی هستند، برخورد کردند.

سردار تنگسیری با اشاره به تلاش برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس و دریایی عمان، خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس با تشکیل ائتلاف غیر قانونی در منطقه تلاش می‌کنند سناریو‌های خود را پیش ببرند.

وی ضمن هشدار درباره هرگونه حضور غیر قانونی در آب‎های خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: آمریکا و انگلیس باید مسئولیت حضور رژیم صهیونیستی در آب‌های خلیج فارس را بر عهده بگیرند.
بیشتر بخوانید: لحظه توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه + فیلم

وی  تاکید کرد: ما به عنوان نیروی دریایی سپاه پاسداران، مسئول تامین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس هستیم و نیازی به حضور بیگانگان نداریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در آب‎های خلیج فارس غیر قانونی است، چون ممکن است باعث ایجاد جنگ و درگیری در منطقه شود.

وی اذعان کرد: عادلانه نیست نفتکش انگلیسی را که قوانین بین‎المللی نقض کرده، آزاد کنیم، علاوه بر آن نفتکش ایرانی همچنان در توقیف انگلیس است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ادامه گفت: هر زمانی مسئولان ایرانی بخواهند، می‏‌توانند هر کشتی را توقیف کنند، حتی اگر آن کشتی آمریکایی یا انگلیسی باشد.

وی با بیان اینکه  ما پیش تر هم تعدادی از سربازان آمریکایی و انگلیسی را بازداشت کرده بودیم، افزود: اگر آمریکایی‎ها و انگلیسی‎ها می‎توانستند از کشتی‎های خود حفاظت کنند، یقینا می‌‏توانستند از خودشان حفاظت کنند. ایران پرچمدار امنیت خلیج فارس است، اما این مساله مشروط به صادرات نفت ما و استفاده از این منطقه است. امنیت خلیج فارس را تا زمانی تامین می‎کنیم که امنیت ما حفظ شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.