سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صلح و سازش دو طایفه در زاهدان

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف کریم آباد زاهدان اختلاف و درگیری بین دو طایفه در زاهدان به سازش ختم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام حمید رضا بندانی رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان   اظهار کرد: بر اثر وقوع یک فقره نزاع خیابانی در سال ۹۳، بین دو نفر از طوایف شاهوزایی و گرگیچ یک نفر از طایفه گریج به قتل رسید که بعد از مدتی قاتل به صورت خود معرف خود را به دستگاه قضایی معرفی کرد.

او افزود: با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف شماره ۲۷ زاهدان، تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای جلب رضایت از خانواده مقتول آغاز شد.

بندانی گفت: پس برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های دو طرف، نهایتا در مرداد ماه جلسه نهایی صلح و سازش برگزار شد که خانواده مقتول با حضور در شورای حل اختلاف ۲۷ زاهدان رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به سیاست‌های ریاست مرکز شورا‌های حل اختلاف و همچنین توجه ویژه رئیس‌کل دادگستری استان در خصوص تلاش برای برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها گفت: رسالت اصلی شورا‌های حل اختلاف برقراری صلح و سازش در بین طرفین دعوی است که خوشبختانه با توجه به شرایط خاص این استان فرهنگ صلح و سازش به‌خوبی در بین مردم نهادینه شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: اصلاح و آشتی بین مومنان بزرگ‌ترین پاداش را نزد خداوند متعال و آثار و برکات فراوانی برای جامعه به دنبال خواهد داشت که شورا‌های حل اختلاف در این راستا حرکت کرده و تلاش می‌کنند تا زمینه صلح و سازش را در اختلاف‌ها و مشکلات مختلف فراهم کنند.

انتهای پیام/ع

صلح و سازش در زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.