سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش وردی آب به سد‌های استان همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: وردی آب به سد‌های استان همدان کاهش یافت و هم اکنون تنها از ذخیره سد‌ها برداشت آب داریم.

منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: ظرفیت امسال ۵ سد استان همدان کامل شد و با شروع تابستان و گرما هم اکنون، ورودی آب به سد‌های استان کاهش یافته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر روزانه هزار و ۱ لیتر در ثانیه از ذخیره سد اکباتان همدان برای تامین آب آشامیدنی مردم همدان برداشت می‌شود افزود: ذخیره آب پشت سد اکباتان هم اکنون ۳۰ میلیون متر مکعب معادل ۸۹ درصد از ظرفیت کلی این سد است.
پارسال این موقع سال حجم آب ذخیره شده پشت سد اکباتان همدان ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب، بود و ۷۵ درصد از حجم سد آب پرشده بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: هم اکنون ظرفیت سد کلان ملایر ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب و معادل ۹۸ درصد از حجم آن، سد آبشینه ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار متر مکعب و ۸۵ درصد از حجم آن، سد شیرین سو با ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب و حجم ۷۸ درصدی، سد سرابی با ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب و حجم ۹۲ درصدی و سد شنجور رزن با حجم ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب و ۹۲ درصد از حجم اصلی آن است و از منابع آب ذخیره شده در این سد‌ها برای تامین آب آشامیدنی و، کشاورزی و زیست محیطی استفاده می‌شود.

ستوده از افزایش ۵۵ درصدی بارش‌های جوی امسال در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت: با اینکه تیر و مرداد ماه بارش‌های مطلوبی در استان نداشته ایم، ولی امسال تاکنون ۶۰۴ میلی متر بارش نزولات جوی در استان داشته ایم.

بارش‌های جوی در استان همدان امسال در مقایسه با بارش ۳۸۹ میلی متری پارسال، ۵۵ درصد و در مقایسه با بارش ۳۴۵ میلی متری، آمار بارش‌های بلند مدت تا به امروز ۷۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ا

افزایش ۵۵ درصدی بارش‌های جوی در استان همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.