سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق تولید و اشتغال به همت کار آفرین مهابادی

به همت کار آفرین مهابادی ۱۰۰ هزار دست لباس بیمارستانی سالانه دراین شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، یکی از چیز‌هایی که بشر به دنبال آن است، موفقیت و تلاش برای رسیدن به هدف‌های والا است و همیشه روی به سوی موفقیت دارد و مشتاقانه سعی و تلاش می‌کند تا آن را از آن خود کند.

کار آفرینی یکی از عوامل موثر در پیشرفت کشور‌های در حال توسعه است و نقش زنان کارآفرین در چنین محیط رقابتی بسیار چشمگیر است.

فراهم کردن بستر لازم برای افزایش انگیزه و علاقه مندی زنان به این سمت و سو نقش بسیار مهمی در افزایش تعداد بانوان در این زمینه دارد.

به سراغ بانوی کار آفرین مهابادی رفتم که با همت و کوشش خود توانسته کارگاه تولیدی لباس بیمارستانی را راه اندازی کند.

کریم زاده مسئول کارگاه تولیدی شهرستان مهاباد به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:کارم را از ۱۸ سال پیش با سرمایه و امکانات کم از جمله یک چرخ و یک سر دوز از مغازه‌ای کوچک آغاز کرده و با همت و پشتکار در ۳ سال پیاپی عنوان کار آفرین نمونه استانی را کسب کرده ام.

ایجاد زمینه اشتغال در کارگاه‌های تولیدی

فرهنگ کارآفرینی اگر در جامعه جاری شود باعث می‌شود تا حد زیادی گره گشای مشکلات اقتصادی و اشتغال باشیم ، در واقع نا امیدی واژه‌ای است که برای افراد کار آفرین معنا ندارد.

این کارآفرین نمونه با گسترش فعالیت خود توانسته برای ۱۲ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کند.

مریم ، یکی از کارکنان تولیدی به ما گفت: سردوزی لباس بیمارستان را انجام می دهم و کمک خرج برای خانواده هستم .

زهرا یکی دیگر از کارکنان تولیدی می‌گوید: تقریبا یکسال است در این کارگاه کار می کنم و مشغول اتو و بسته بندی هستم و این کار باعث شده کمک خرجی برای خانواده ام باشم.

تامین نیاز بیمارستان مهاباد و دیگر شهر‌های جنوب آذربایجان غربی

کریم زاده مسئول کارگاه تولیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، می‌گوید: سالانه ۱۰۰ هزار دست لباس بیمارستانی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و این میزان تولید علاوه بر بیمارستان مهاباد به شهر‌های جنوب استان از جمله نقده، پیرانشهر، بوکان و ارومیه هم ارسال می‌شود.

محمد یکی از بیماران بستری در بیمارستان در زمینه لباس بیمارستانی گفت: مدت دو روز است در بیمارستان بستری هستم و از این لباس استفاده می‌کنم ، با توجه به اینکه در فصل گرم سال هستیم جنس خوب، دوخت مناسب و کیفیت عالی لباس باعث شده بخاطر گرما زیاد اذیت نشویم.

ارزآوری بیشتر با حمایت از تولیدات داخلی

هدف همه انسان‌ها در زندگی رسیدن به موفقیت است و دستیابی به این هدف آسان‌تر می‌شود اگر بدانیم حمایت و تلاش رسیدن به این راه را هموار می‌کند.

در سیر تکاملی این مفهوم ، عوامل زیادی مانند ریسک پذیری و نوآوری وجود دارد  و کارآفرینان همانگونه که شناخته می‌شوند می‌توانند تاثیرات مثبت گوناگونی بر رشد اقتصادی کشور بر جای بگذارند.

قادری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: یکی از بخش‌هایی که ظرفیت بالایی برای تولید دارد بخش صنف است.

او افزود :در شهرستان مهاباد ۱۶۲ واحد صنفی تولیدی وجود دارد که در رشته‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و حدود ۱۶ درصد کل مجموعه واحد‌های صنفی شهرستان را تشکیل می‌دهد.

قادری گفت :حوزه پوشاک یکی از بخش‌هایی است که امکان توسعه و اشتغال بالایی دارد که برای حمایت از بخش تولید ، بسته‌های حمایتی از جمله بسته حمایتی تامین اجتماعی، بسته حمایتی حوزه مالیاتی و ... ابلاغ شده و در حال اجرا است.

کلام پایانی

همت، امید و کار بی وقفه رمز موفقیت بانوان کارآفرینی، چون خانم کریم‌زاده است ، موفقیتی که به زندگی اینگونه افراد برکت و معنا بخشیده است.

انتهای پیام/ن

گزارش از مینا نادرحیته

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.