این گونه کتابها اگر به پای میز نقد و بررسی کشانده شوند، قطعا به چاپ دوم نخواهند رسید و میتوان گفت اعتبار خود را از دست خواهند داد. زیرا فقط برای فالوورهای اینستاگرام نوشته و تبلیغ میشود. در نهایت هم با چند سلفی و امضای کتاب در مراسم رونمایی مدتی شاهد آن در صفحات مجازی خواهیم بود. البته در این میان هنرمندان موفقی در حوزه کتاب مانند ترانه علیدوستی، عادل فردوسی پور و فلامک جنیدی داشته ایم که ورودشان به ادبیات حرفهای بوده است.
راضیه تجار نویسنده کشورمان در خصوص به چاپ رسیدن کتاب سلبریتیها در میان افراد جامعه کتاب گفت: کتاب باید دارای مضمون و محتوای مناسب، جالب، تاثیرگذار، با کیفیت و هدفمند باشد تا باعث ارتقای بینش افکار افراد جامعه و نه فرو کاستن آن شود.
تجار با اشاره به گرانی کتابهای سلبریتیها اظهار داشت: این قضیه کاملاً به ضرر فرهنگ جامعه است. در فرهنگ کتاب و کتابخوانی به هیچ وجه نباید دکانی باز شود؛ چرا که این کار به ضرر فرهنگ و افراد جامعه است.
وی افزود: گاه هنرپیشهای با جوّسازی به بزرگ کردن خود در زمینه نویسندگی میپردازد؛ وظیفه مخاطب است که گول این افراد سودجو را نخورد و کتابهای ارزشمند را برای مطالعه انتخاب کند.
این نویسنده در خصوص توانایی نوشتن گفت: توانایی نوشتن به عواملی چون استعداد، تلاش و پشتکار بستگی دارد. وقتی کسی بدون استعداد به نوشتن کتاب میپردازد و فقط اسم خود را معروف میکند، دلیلی ندارد مخاطب به خرید آن کتاب بدون محتوای مناسب و نداشتن آشنایی کافی اقدام کند.
تجار با اشاره به تفاوت دیدگاه نویسندگان و سلبریتیها در نویسندگی اظهار داشت: جهان بینی و روشنفکری فرد در دیدگاه نویسندگان تاثیر میگذارد. مهم است که نویسندگان به خواندن چه کتاب با چه مضمونی بپردازند. افکار و بینش نویسندگان در خصوص نوشتن کتاب خوب باید با مطالعه کتابهای فراوان و انتخاب درست در طول زمان ساخته شود.
این نویسنده در خصوص پیشنهاد عدهای از ناشران به چاپ شدن پستهای اینستاگرامی سلبریتیها گفت: متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی خیلی از افراد بدون اندیشه و درک درست در این زمینه نفوذ میکنند و با قیمت زیاد آن کتاب را به فروش میرسانند.
وی افزود: ممکن است بعضی از پستهای صفحات مجازی آثار خوبی باشد، ولی دلیلی بر چاپ شدن حرف سلبریتیها به عنوان کتاب نیست.
انتهای پیام/