سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی: تا زمانیکه رزمایش آمریکا و کره جنوبی متوقف نشود، مذاکره نمی‌کنیم

یک مقام کره شمالی اعلام کرد تا زمان توقف رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی، مذاکرات دو کره ادامه نخواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد تا زمانیکه رزمایش نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی متوقف نشود، مذاکرات دو کره ادامه نخواهد داشت.

کوون جونگ گان، مدیرکل دفتر امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد کره جنوبی با ترغیب پیونگ یانگ به توقف آزمایش‌های موشکی یاوه‌گویی می‌کند، زیرا این کشور تنها در حال اعمال حق دفاع از خود است.

این مقام وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اینکه آن‌ها در رزمایش نظامی خود ما را به عنوان دشمن فرضی خود در نظر می‌گیرند، مذاکرات دو کره ادامه نخواهد یافت. آن‌ها خود باید بدانند اگر رزمایش مشترک نظامی آن‌ها متوقف نشود یا آن را به شیوه‌ای صمیمانه توضیح ندهند، ارتباط میان دو کره نیز دشوار خواهد بود.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی مدعی شد در نامه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به او یک «عذرخواهی کوچک» وجود داشته است. ترامپ نوشت: «کیم جون اون (رهبر کره شمالی) در نامه‌ای که برای من فرستاد، با خوشحالی اظهار داشت که مایل است به محض پایان تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، با من دیدار و گفت‌وگو کند. نامه‌ای طولانی بود که بیشتر آن به گله‌مندی از تمرینات (نظامی) پرهزینه و مضحک اختصاص داشت.» وی در ادامه مدعی شد: همچنین در این نامه به خاطر آزمایش موشک‌های کوتاه برد، عذرخواهی جزئی شده و اضافه شده بود که این آزمایش‌ها در صورتی خاتمه می‌یابند که تمرینات (نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی) پایان یابد.

ترامپ و کیم از سال گذشته سه بار دیدار و درباره پایان دادن به تنش‌ها بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی رایزنی کرده‌اند. دو کشور، علی‌رغم این به پیشرفت‌های اندکی در خصوص هدف واشنگتن مبنی بر مجاب کردن پیونگ‌یانگ به دست کشیدن از برنامه تسلیحاتی خود دست یافته‌اند. کره شمالی، برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی خود را برای بقا در برابر تهدید‌های آمریکا ضروری می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.