سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیا ۱۵ واحد صنعتی خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال ۵ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان احیا شده است که این روند برای احیا ۱۵ واحد صنعتی دیگر ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،سیاوش وحدت مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی بااشاره به اینکه پارسال ۱۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی احیا شده بود، گفت: امسال ۱۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال و اشتغال ۶۵ نفر به بهره برداری رسیده است.

او با بیان اینکه امسال ۱۵ قرارداد در شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده است، گفت: با انعقاد این قرارداد‌ها ۳.۵ هکتار زمین صنعتی نیز واگذار شده است.

وحدت افزود: با ثبات نرخ ارز در ماه‌های اخیر ظرفیت واحد‌های صنعتی افزایش یافته است و ۲۰ تا ۲۵ درصد از واحد‌های صنعتی فعال از ۱۰ تا ۷۰ درصد افزایش ظرفیت پیدا کرده اند.

او با بیان اینکه ۲۶۷ واحد صنعتی در شهرک‌های خراسان شمالی استقرار دارد، عنوان کرد:این واحد‌ها موجب اشتغال ۴ هزار و ۳۸۵ نفر شده است و البته ۱۹ درصد از این رقم، که ۵۱ واحد صنعتی را شامل می‌شود، غیرفعال هستند.

وحدت، بزرگترین مشکلات صنایع کوچک را تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش آن‌ها توسط بانک‌ها و بازار سرمایه بیان کرد و افزود: بی ثباتی نرخ ارز و مالیات بر ارزش افزوده نیز فشار مضاعفی را به واحد‌های کوچک وارد می‌کند، که باید مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی گفت: ناحیه صنعتی راز، مرکز شهرستان راز و جرگلان امسال باز شد و هم اکنون خدماتی مانند آبرسانی و برق رسانی به آن در حال اجرا است که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وحدت با اشاره به اینکه برای منطقه ویژه اقتصادی ۸ قرارداد منعقد شده است، افزود: به همین منظور۴ هکتار زمین واگذار شده است و همچنین امسال یک انبار در این منطقه ساخته می‌شود تا امور گمرکی را در این منطقه اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی افزود: واحد‌های صنعتی اگر تا ۱۲ شهریور امسال بدهی‌های خود را به این شرکت پرداخت کنند می‌توانند از بخشودگی ۸۰ درصدی جرایم برخوردار شوند.

استان خراسان شمالی هم اکنون ۶ ناحیه صنعتی، ۹ شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی قابل واگذاری به سرمایه گذاران صنعتی دارد.

انتهای پیام/د

احیا ۱۵ واحد صنعتی خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.