سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای زنجان خبر داد؛

بازار چند میلیارد دلاری شهر هوشمند در پنج سال آینده/ بهره برداری از طرح درآمدزایی سند راهبردی بیستون

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای زنجان گفت: بازار شهر هوشمند طی پنج سال آینده بین ۱۰ تا ۲۵ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، افشین آشوری رئیس نظام صنفی رایانه‌ای زنجان، به اولویت‌های راهبردی دنیای امروز اشاره کرد و گفت: سه محور مذکور تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای زنجان با بیان اینکه طبق گزارش آکسفورد اکونومیست ۲۰۱۷، سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶ چیزی حدود ۱۵.۵ درصد بوده است، اضافه کرد: بر اساس همین تحقیقات این سهم در سال ۲۰۲۵ به ۲۴.۳ درصد و میزان اقتصاد آن ۲۳ تریلیون دلار خواهد بود.

او تصریح کرد: طبق پیش‌بینی انجام شده رشد اقتصاد دیجیتال نسبت به اقتصاد سنتی ۲.۵ برابر و نرخ بازگشت سرمایه در اقتصاد دیجیتال ۶.۷ برابر اقتصاد سنتی خواهد شد.

آشوری افزود: در سال ۲۰۲۵ تحول دیجیتال در هرکدام از صنایع تأثیر بسزایی بر محیط زیست، اقتصاد و اجتماع خواهد گذاشت.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای زنجان با بیان اینکه بر اساس چشم‌انداز نظام صنفی رایانه‌ای تا سال ۱۴۰۱، اقداماتی از قبیل ساماندهی، توانمندسازی، توسعه، پیشرانی و در نهایت نوآوری و پیشتازی در تحول اقتصاد دیجیتال انجام خواهد شد، اضافه کرد: با ورود بخش خصوصی به این حوزه این مسیر بهتر و توانمندتر طی می‌شود.

او در ادامه از تدوین سند راهبردی "بیستون" خبر داد و گفت: در این سند ۲۰ محور راهبردی در نظر گرفته شده است که شامل سه محور راهبردی و ۶ محور با عنوان ساماندهی و توانمندسازی در تحول و اقتصاد دیجیتال است.

آشوری با بیان اینکه در همین سند ۱۱ محور راهبردی توسعه و پیشرانی در تحول اقتصاد برای سال آینده (سال ۱۳۹۹) در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: این ۱۱ محور شامل دو محور راهبردی شرکت‌های نوپا و نوآوری برای سال ۱۴۰۰ است.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای زنجان با اشاره به اینکه سند راهبردی «بیستون» موجب درآمدزایی میلیارد دلاری در کشور خواهد شد، افزود: برنامه اجرایی این طرح در کشور تدوین شده و برش استانی آن در حال تدوین است.

او با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور در این حوزه پیر شدن سن جمعیت ایرانیان است و افراد بالای چهل سال، بخش عمده‌ای از جمعیت را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: به همین دلیل هوشمند سازی باید برای ما در درجه بالایی قرار گیرد.

آشوری با اشاره به اینکه بازار شهر هوشمند طی پنج سال آینده بازاری ۱۰ تا ۲۵ میلیارد دلاری خواهد بود، تصریح کرد: این موضوع به معنای آن است که سالی حدود ۲ تا ۵ میلیارد دلار با فرصت درآمدزایی خوب برای کشور ایجاد خواهد شد که امیدواریم این موضوع محقق شده و یک فرصت اقتصادی خوب برای کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/م

تدوین سند راهبردی بیستون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.