سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رنگ و بوی زندگی در چم مهر با حضور پاسداران

این روزها اگر سری به روستای چم مهر بزنی دیگر شباهتی به زمان سیل ندارد و شاید بتوان گفت رنگ و بوی زندگی در آنجا دوباره جاری است.

سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این بازدید از پروژه های عمرانی در حال ساخت توسط سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در روستای چم مهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،گفت: مدتی است زدودن غبار محرومیت از چهره کشور به یکی از مهمترین برنامه های سپاه تبدیل شده و این مسئله نیز با حضور پاسداران و بسیجیان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در روستای چم مهر سیل زده که رنگ و بوی خود را باخته بود، زندگی در این روستا به جریان انداخت.

او بابیان اینکه سپاه همیشه به عنوان یک نیروی خدوم، خالص و انقلابی در صف اول خدمت رسانی است، افزود: ساخت واحدهای مسکونی در چم مهر و پلدختر لرستان نیز از این نمونه خدمتگزاری ها است که امید می رود با حضور استاندار محترم و همکاری های بیش از پیش ارگان ها این امر تسریع یابد.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام قد در کنار دولت، در مناطق سیل زده است،گفت: نقش سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در مناطق سیل زده و بخصوص پلدختر بسیار پر رنگ و اثرگذار بوده است و با تمام قوا در جهت تسریع کمک رسانی به این مناطق کوشیده است.

او ضمن بازدید از پروژه های در حال ساخت سپاه استان سمنان در روستای سیل زده چم مهر، افزود: امیدواریم این نمونه کارها به‌عنوان یک طرح پایلوت و ارزشمند از همکاری، هماهنگی و مشارکت ارگان ها در مواقع بحران به انجام برسد.

آشناگر با بیان اینکه سیل در کنار برکاتی که داشت اما خسارات زیادی را به کشور تحمیل کرد تصریح کرد : سیل اوایل امسال بخش‌های زیادی از کشور را تحت تأثیر قرارداد و در این بین همراهی سپاه و مردم اتفاق به جا وشایسته ای بود که اوج وحدت و همدلی را برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده به اثبات رسانید.

استاندار سمنان بابیان اینکه نتیجه این همکاری لبخند رضایت مردم است، گفت : زبان حال مردم این منطقه در این بازدید یکپارچه گویای سپاس و تشکر و قدردانی از فرزندان این استان و پاسداران این مرز و بوم بود.

در پایان نیز سرهنگ دوست محمدی مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با ارائه گزارشی از روند عملکرد ساخت و ساز در منطقه چم مهر با بیان اینکه ۸۰ دستگاه از ماشین آلات سبک و سنگین این ستاد در لرستان مشغول خدمت رسانی است، گفت: شهرستان پلدختر با حضور بیش از ۶۰۰ بسیجی از استان سمنان ظرف مدت ۱۲ روز پاکسازی شد و هم چنان با حضور صد‌ها بسیجی و پاسدار نیز روند ساخت و ساز خانه‌های مسکونی ادامه دارد.

او با بیان اینکه بعد از شهرستان پلدختر پاکسازی و لایروبی منازل روستای چم مهر به استان سمنان واگذار شد، گفت: ارتفاع سیل در این روستا به ۵ متر رسیده بود که بعد از پاکسازی روستا عملیات ساخت و ساز ۱۴۷ واحد مسکونی برای مردم این روستا آغاز شد و پیش بینی می‌شود ظرف مدت ۵ الی ۶ ماه منازل مسکونی با کمک سپاه ساخته یا بازسازی شوند.

انتهای پیام / ر

بازدید استاندار و فرمانده سپاه استان سمنان از پروژه های عمرانی در چم مهر

 

برچسب ها: سپاه ، استانداری ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.