سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شرکت‌های دانش بنیان عاملی برای افزایش رشد اقتصادی

عزتی گفت: شرکت‌های دانش بنیان با بهره گیری از توان تخصصی و تجربیات قوی می‌تواند به عنوان یک عامل قوی برای رشد اقتصادی موثر باشد.

مرتضی عزتی کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شاخص های اختصاصی شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید به صورت پیشرفته عمل کرده و فعالیت تولیدی آن ها بر پایه دانش خاص و استفاده از افراد با تجربه است.

وی افزود: هدف شرکت های دانش بنیان علاوه بر کسب سود, تلاش در جهت تجاری سازی علم و دانش بومی, افزایش قدرت اقتصادی، قدرت رقابتی ، توان تکنولوژیکی و عملی کشور, تشویق مخترعان، نوآوران و متخصصان و توانمند کردن دانش آموختگان واقعی جهت ورود به بازار کار است.


بیشتر بخوانید:۱۴ اردیبهشت پایان مهلت ارسال مدارک امریه سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان


عزتی از دلایل تمایز شرکت های دانش بنیان از شرکت های معمولی به افزایش سود بازرگانی, ارزش افزوده و تولیدات صادراتی این شرکت ها در اقتصاد اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند از مزایای قانونی مانند یک شرکت معمولی استفاده کنند، تسهیلات دیگری مانند استفاده از شهرک های صنعتی و پارک های علم و فناوری, معافیت عوارض مالیاتی، اعطای تسهیلات کم بهره بلند مدت برای آن ها عرضه می‌شود.

او از مهم ترین عوامل اثرگزار بر رشد شرکت های دانش بنیان به ویژگی موسسان، ایده محوری شرکت, عوامل مالی و محیطی، بازار رقابت و نیروهای انسانی اشاره کرد.اگربخش عمده فعالیت های تولیدی به سمت شرکت های دانش بنیان پیش برود می‌توان به رشد قابل توجه اقتصاد کشور  امیدوار بود.

انتهای پیام/

جزئیات مزایای تاسیس شرکت  دانش بنیان در جهت افزایش تولیدات ملی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.