سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دعای عرفه در ۲۳ امام زاده خراسان جنوبی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی گفت:نوای دعای عرفه در ۲۳ امامزاده استان طنین‌انداز می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت‌الاسلام مختاری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی از برگزاری دعای عرفه در ۲۳ امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: از تمامی مردم مؤمن و خداجوی استان برای شرکت در این مراسم معنوی دعوت به عمل می‌آید.


او افزود: روز عرفه در روایات از روز‌های خاص و با اهمیت بوده که دارای فضائل بی‌شماری برای افرادی که در صحرای عرفات و یا سایر افرادی که در شهر و دیار خود هستند، است.


حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه روز عرفه روز راز و نیاز به درگاه حق تعالی بوده و در برخی از زمان‌ها نظیر این روز بستر اجابت دعا مهیا می‌شود، گفت: دعای عرفه از مشهورترین ادعیه‌ها است که شامل مضامین عارفانه‌ای در شناخت پروردگار و تضرع به ذات اقدس الهی است.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی هدف از برگزاری این مراسم در امامزادگان را آشنایی هرچه بیشتر مردم با این مکان‌های زیارتی و فعالیت‌های انجام شده در این اماکن عنوان کرد و ادامه داد: تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهم‌ترین اهداف اوقاف و امور خیریه است.


او افزود: شناخت درست نهم ذی‌الحجه، روز عرفه از سفارش‌های ائمه معصومین و آموزه‌های دینی است که در این راستا باید به شایستگی تمام در برگزاری دعای عرفه همت کنیم.


حجت الله الاسلام مختاری گفت: اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی برنامه‌های متنوع و فرهنگی برگزار و ویژه برنامه‌های دهه ولایت با حضور مبلغان بومی و غیر بومی در بقاع متبرکه برگزار می‌شوند.


او برگزاری جشن ولایت در تمامی امامزادگان استان را از برنامه‌های شاخص دهه ولایت برشمرد و افزود: در امامزادگن شاخص نیز مراسم باشکوهی با حضور سخنرانان و مداحان برجسته برگزار می‌شود.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقات فرهنگی در بقاع متبرکه و اهدای جوایز را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت برشمرد.
انتهای پیام/ب


برگزاری دعای عرفه در خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.