سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چرا بانک‌ها مشمول طرح ساماندهی تابلو‌های معابر نشدند؟

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از مقاومت بانک‌ها در طرح ساماندهی تابلو‌های پایتخت پرده برداشت.

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح طرح ساماندهی تابلو‌های مغازه‌های شهری گفت: از ابتدای اجرای طرح، موضوع یکسان سازی تابلو مغازه‌های کسبه در دستور کار نبود و تنها سازمان زیباسازی قصد ساماندهی آن‌ها را داشت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سیستم یکسان سازی تابلو مغازه‌ها در ابتدای دهه ۹۰ در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت، بیان کرد: سازمان زیباسازی شهرداری یکسان سازی تابلو‌ها را در ابتدای دهه ۹۰ در دستور کار خود قرار داد، اما این طرح ابتدا برای پروژه‌های کوچک انجام شد که نمونه آن خیابان ۱۷ شهریور و بهارستان بود.

ضرغامی با اشاره به اینکه پیش از اجرای طرح یکسان سازی تابلو‌های مغازه‌های کسبه، در پایتخت اغتشاش بصری وجود داشت، گفت: مشابه چیزی که ما در تهران شاهد بودیم، در هیچ کشوری حتی کشورهای پیشرفته غربی و شرقی وجود نداشت.

او با اشاره به سلیقه‌ای عمل کردن کاسبان در نصب تابلو مغازه‌های خود تصریح کرد: در آن زمان مشاهده می‌شد کاسبان بدون هیچ قاعده‌ای اقدام به نصب تابلو برای مغازه‌های خود می‌کردند و با استفاده از توان مالی خود آن را به صورت حق مالکیت معرفی می‌کردند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به قاعده‌مند شدن نصب تابلو مغازه‌های کسبه، ادامه داد: ما پیش‌تر در دهه ۷۰ به علت آن‌ که پایتخت خاکستری شده بود، کاسبان را به نصب تابلو برای رنگی شدن شهر تشویق کردیم که در آن زمان محصولات غذایی و تجهیزات الکترونیکی در این اقدام پیش‌گام بودند، اما این اقدام در دهه ۹۰ موجب نابسامانی و اغتشاش بصری شد و سازمان زیباسازی شهرداری تهران با رویکرد ساماندهی تجهیزات مغازه‌ها در بدنه و جداره‌ها، وارد طرح ساماندهی تابلو‌ مغازه‌ها شد.

او در پاسخ به این سوال که رویکرد سازمان زیباسازی در یکسان سازی تابلو مغازه‌ها و خیابان‌های دارای هویت چیست؟ گفت: رویکرد سازمان زیباسازی، ساماندهی تابلو مغازه‌ها با استفاده از ظرفیت و هویت مناطق است که نمونه بارز این اقدام پروژه خیابان انقلاب و خیابان ناصرخسرو است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به یکسان سازی خیابان ناصرخسرو تصریح کرد: ما در خیابان ناصرخسرو به علت وجود هویت منطقه‌ای تنها از فونت برای ساماندهی تابلو‌های کسبه استفاده کردیم که موجب رضایت شهروندان و کسبه نیز شد.

ضرغامی در پاسخ به این سوال که چرا تابلو‌های بانک‌ها مشمول طرح یکسان سازی تابلو‌های مغازه‌ها نمی‌شود؟ بیان کرد: بانک‌ها به دلیل وابسته بودن به نهاد دولت در مقابل اجرای این طرح مقاومت می‌کنند که ما سعی کردیم با برگزاری جلساتی در این زمینه با آن‌ها توافق کنیم.


بیشتر بخوانید: آغاز عملیات بازسازی میدان حسن آباد از هفته آینده 


او با اشاره به پست بانک گفت: پست بانک جزء نهادی بود که در طرح ساماندهی تابلو‌های خیابان انقلاب همکاری مثبتی را با سازمان زیباسازی انجام داد و توانستیم تابلو آن را یکسان‌سازی کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که طرح یکسان سازی تابلو مغازه‌های پایتخت متوقف شده است، گفت: طرح یکسان سازی تابلو مغازه‌های پایتخت مورد استقبال شهروندان و کسبه قرار گرفت و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

سازمان زیباسازی شهرداری تهران با هدف جلوگیری از اغتشاش بصری، ساماندهی تابلو مغازه‌های شهری را در دستور کار خود قرار داد، اما بانک‌ها جزء معدود نهادهایی بودند که به علت هویت معنایی تابلو خود از بابت فونت و رنگ مشمول طرح ساماندهی تابلو مغازه‌های معابر نشدند.

نمونه بارز مقاومت بانک‌ها را می‌توان در خیابان آزادی نرسیده به میدان آزادی مشاهده کرد که در آن، تمام تابلو مغازه‌های این معبر مشمول طرح ساماندهی شدند، به جز شعب پرتردد بانک‌ها که از این قاعده مستثنی شدند.

انتهای پیام/

مقاومت بانک‌های پایتخت در مقابل اجرای طرح ساماندهی تابلو مغازه‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.