سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل استاندارد :

ساختار استاندارد تهران متناسب با انجام وظایفش نیست

طاهری گفت: سازمان استاندارد تهران تنها یک کارشناس در زمینه تجهیزات بازی دارد در حالیکه در استان های دیگر که تجهیزات آنها به صد عدد هم نمی رسد تنها یک کارشناس داریم .

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمودرضا طاهری مدیرکل سازمان استاندارد تهران در نشست خبری امروز گفت: علی رغم اینکه استان تهران، پایتخت کشور است و باید زیرساخت جامعی داشته باشد، اما از حیث زیرساخت‌ها بسیار محروم است.

وی با بیان اینکه در استان تهران بالغ بر ۳ هزار تجهیزات بازی داریم، گفت: سازمان استاندارد تهران تنها یک کارشناس در این زمینه دارد درحالیکه در استان‌های دیگر که تجهیزات آن‌ها به صد عدد نمی‌رسد هم یک کارشناس داریم یعنی ساختار استاندارد تهران متناسب با انجام وظایفش نیست.

طاهری تصریح کرد: یکی از ساختمان‌های ما استیجاری است و امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبارات لازم، بتوان آن را به بهره برداری رساند.

مدیرکل استاندارد تهران گفت: در حال حاضر بسیاری از مواد لولیه را نمی‌توانیم خریداری کنیم و همین موضوع، بسیاری از آزمون‌های ما را دچار اختلال کرده است و اعتبارات اگر قابل قبول نباشند، نمی‌توانیم کار خود را به درستی انجام دهیم.

طاهری با بیان اینکه تمام تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ارزبر هستند، گفت: با افزایش نرخ دلار و ثابت ماندن اعتبارات نمی‌توانیم به راحتی تجهیزات مورد نیاز پنج آزمایشگاه‌ مرجع خود را که ۳۳۰ آزمایشگاه دیگر را کنترل می‌کنند، تامین کنیم.

مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران ادامه داد:مجموع اعتبار سالانه سازمان استاندارد تهران ۷ میلیارد تومان است و این اعتبار  امسال تنها صرف پرداخت حقوق کارمندان می‌شود.

وی بیان کرد: تعرفه کالا‌های سلامت محور تغییر کرده و علاوه بر محصولات غذایی شامل کالا‌های دیگری همچون اسباب‌بازی، عینک نیز می‌شود لذا هر روز به وظایف سازمان ملی استاندارد و اداره کل استاندارد تهران اضافه می‌شود، اما زیرساخت‌ها تغییر نمی‌کند.

طاهری تنها مرجع صدور گواهی حلال را سازمان استاندارد دانست و گفت: صنعت حلال می‌تواند برای کشور و صادرکنندگان درآمدزا باشد و اکنون حتی در کشور‌هایی که مسلمان نیستند نیز، به گواهی حلال بها می‌دهند.

وی با بیان اینکه مصرف نانو در کشور افزایش یافته است، گفت: یکی دیگر از اقدامات استاندارد تهران ، صدور گواهی برای محصولات نانو است که  امسال از تهران آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: کنترل ادواری آسانسور‌ها از حدود سه سال پیش مشمول مقررات استاندارد اجباری شد و اداره کل استاندارد تهران اولین بار آسانسور سازمان ملی استاندارد را بررسی کرد که این آسانسور ایرادی داشت و به دستور رئیس این سازمان پلمب شد تا رفع عدم انطباق صورت بگیرد.

طاهری ادامه داد: گواهی آسانسور یک ساله صادر می‌شود و قرارداد تعمیر و نگهداری آن باید ماهانه باشد چرا که علت اصلی حوادث مربوط به آسانسور‌ها این است که تعمیر و نگهداری آن‌ها به موقع انجام نمی‌شود و درصورت رسیدگی به موقع آن ها، حوادث به حداقل خواهد رسید.

رئیس سازمان استاندارد تهران گفت: اگر یک ساختمان برای اولین بار نتواند گواهی استاندارد دریافت کند، شهرداری به آن ساختمان پایان کار نمی‌دهد، اما برای گواهی ادواری به دنبال پیدا کردن سازوکاری برای کنترل تعمیر و نگهداری به موقع آسانسور‌ها هستیم.

طاهری در پایان بیان کرد: برابر تبصره قانون ۲۰ تقویت و توسعه استاندارد، برگزاری هر نوع همایشی با موضوع کیفیت و استاندارد نیز مستلزم دریافت مجوز‌های لازم از سازمان ملی استاندارد است و شرکت‌های مختلف باید به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: استاندارد ، صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.