سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

راه اندازی کانون یاریگران زندگی در ۱۰ درصد مدارس کشور

کاظمی گفت: امسال کانون یاریگران زندگی را در ۱۰ درصد مدارس کشور راه اندازی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در سال ۸۹ بیست طرح و برنامه که بخش اعظم آن به حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر بر می‌گردد؛ مورد توجه قرار گرفت.

او ادامه داد: در موضوع پیشگیری، ترویج و شناسایی و درمان وارد عمل شدیم که در بحث پیشگیری، شناسایی دانش آموزان و اولیا را داریم. طرح توانمندسازی، طرح آزمایشی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد برای مدرسه و خانواده‌ها هم مورد توجه است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در حوزه ترویج و فرهنگ سازی جشنواره نوجوان سالم را داریم همچنین چهارمین هفته مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار است؛ علاوه بر آن خانه‌های پیشگیری را در نظر گرفتیم.

کاظمی بیان کرد: مهم‌ترین برنامه پوشش ۱۰۰ درصدی در پیشگیری از اعتیاد است، همچنین نگاه فرهنگی بر آموزش و و توانمند سازی دانش آموزان در دستور کار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه ای با رویکرد نگاه فرهنگی در حال آماده سازی است، گفت: ویرایش پنجم این برنامه در حال آماده شدن است و کانون یاریگران زندگی را با کمک تشکل‌های دانش آموزی و اداره کل فرهنگی و هنری راه اندازی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: مشارکت دستگاه‌های خصولتی، خلاء نظام آموزشی و اقتصادی را پُر می‌کند


او تصریح کرد: قرار است  یک هزار و ۳۵۰کانون فرهنگی و تربیتی که محل استقرار آنها در شهرستان هاست، به کمک این کانون بیایند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال کانون یاریگران زندگی را در ۱۰ درصد از مدارس کشور راه اندازی می‌کنیم و سپس با بررسی بازخورد‌ها در سال‌های آتی، پوشش این طرح را  افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام /

پوشش ۱۰۰ درصدی برای مقابله با اعتیاد میان دانش آموزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.