سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۹۱ واحد مسکن مهر در شهر جدید بهارستان افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از افتتاح ۲۹۱ واحد مسکن مهر در شهر جدید بهارستان مقارن با هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان در ارتباط با برنامه‌های عمرانی پیش روی شرکت عمران بهارستان اظهار داشت: برنامه‌های ما هماهنگ با شرکت مادر تخصصی عمران در پایتخت است و بر همین مبنا به مناسبت عید غدیر و نزدیکی به هفته هیئت دولت برنامه‌های کلنگ زنی در پیش داریم.

او با بین اینکه چندین مسجد نیمه کاره در بهارستان داریم که خدمات روبنایی آن‌ها انجام شده است، بیان داشت: از جمله این موارد، مسجد القائم بهارستان است که به عنوان المان شاخص بهارستان ۱۶ تا ۱۷ سال در حال تغییر و اصلاح و توسعه بوده است و طی هفت تا هشت ماه گذشته در نهایت شبستان آن تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان تاکید کرد: تکمیل شبستان فرعی این مسجد نیز در حال انجام است و با تکمیل این بخش به زودی کلید مسجد القائم تحویل هیئت امنا خواهد شد.

او بیان داشت: در کنار این مسجد یک کتابخانه تخصصی مجهز، در طبقه دوم ضلع شرقی مسجد افتتاح می‌شود که با هماهنگی با امام جمعه بهارستان با سه هزار جلد کتاب تجهیز شده است.

افتتاح مساجد امام سجاد (ع) وامام موسی کاظم (ع)

احمدی ادامه داد: همچنین نمای مسجد امام سجاد (ع) وامام موسی کاظم (ع) تکمیل شده است و گنبد آن نیز در حال تکمیل است که برای دهه فجر آماده افتتاح می‌شود.

او با اشاره به اینکه اجرای شبکه فاضلاب اراضی غرب بهارستان از مشکلات مهم این شهر بود که شرکت عمران به شکل کامل اجرای آن را تقبل کرده است، گفت: در این زمینه قراردادی بسته شده و پیمانکار اجرایی نیز انتخاب شده است و امیدواریم مشکل فاضلاب به زودی رفع شود.

 


افتتاح واحد مسکن مهر باقیمانده بهارستان در هفته دولت


مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به اینکه افتتاح پارک محله چهار بهارستان، مسجد القائم و تکمیل و آماده سازی فاز دو وسه بهارستان از جمله پروژه‌های عمرانی مورد بهره برداری شرکت عمران بهارستان در هفته دولت است، گفت: همچنین ۲۹۱ واحد مسکن مهر باقیمانده بهارستان نیز در این هفته افتتاح خواهد شد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با متروی بهارستان نیز ابراز داشت: برای تکمیل، زیرسازی و روسازی مترو ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و سپس وارد بحث سیگنالینگ و برق رسانی می‌شویم.


تخمین بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل متروی بهارستان

احمدی ادامه داد: برآورد ما این است که در کل ۴۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل مترو نیاز است و بر این اساس در تلاش هستیم در قالب سفر هیئت دولت طی یک ماه آینده به بهارستان، با امضای مصوبه‌ای ۲۰۰ میلیارد تومان وام بانکی از محل منابع ملی به عنوان کمک به این پروژه دریافت کنیم.

او با اشاره به اینکه پارامتر‌های مختلفی وجود دارد که با وجود هریک از آن‌ها قیمت اتمام مترو تغییر خواهد کرد، ابراز داشت: هدف اصلی هیئت مدیره شرکت عمران بهارستان در حال حاضر این است که ریل گذاری، زیر سازی و روسازی مترو به پایان برسد و امیدواریم تا آن زمان قیمت‌ها ثبات یافته و تکلیف بودجه این طرح به شکل کامل مشخص شود.


مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در ارتباط با آسفالت گذر‌های شهر بهارستان نیز ابراز داشت: آسفالت خیابان‌های اصلی فاز دوم و سوم در شهر بهارستان آغاز شده است وبرای آسفالت این خیابان‌ها ۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: قرارداد ما در ارتباط با روکش آسفالت‌های این بخش از شهر، هشت ماهه بوده است و به زودی این عملیات در شهر بهارستان به پایان می‌رسد.

احمدی تاکید کرد: بر اینکه برای احداث آرامستان در بهارستان با هماهنگی مشاور طرح جامع زمینی را مشخص و به فرمانداری اعلام کردیم تا پس از تایید در اختیار شهرداری قرار گیرد و مراحل اجرایی آن آغاز شود.


او با تاکید بر اینکه برای احداث بیمارستان در بهارستان نیز پیگیری‌های زیادی انجام شده است، افزود: جای بیمارستان در شهر بهارستان خالی است، از این رو در صدد جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و حتی دولتی برای احداث آن در شهر بهارستان هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در پاسخ به سوالی در ارتباط موازی کاری فعالیت‌های شرکت عمران بهارستان و شهرداری این شهر گفت: تفکیک فعالیت میان شهرداری و شرکت عمران در حال شکل گیری است، اما درطول سال‌های گذشته نیز در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

او با بیان اینکه در طول یک سال گذشته در زمینه فضای سبز تعامل خوبی با شهرداری داشتیم و فضای سبز ایجاد و تحویل شهرداری می‌دهیم، گفت: شرکت عمران خدمات تکلیفی خود مانند ایجاد و اصلاح معابر، تعمیر آسفالت ساخت مساکن و ... را انجام می‌دهد و شهرداری هم خدمات حمل و نقل مسافری، جمع آوری زباله، اخذ جرائم و موارد دیگر را برعهده دارد و بدین ترتیب هیچ تداخلی در این فعالیت‌ها نداریم.


محله سازی در فاز سه بهارستان با مشارکت بنیاد مسکن

احمدی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن سه قراراد مشارکتی در حال حاضر پیش رو دارد که یکی از آن‌ها محله سازی در فاز سه بهارستان با مشارکت بنیاد مسکن است، گفت: ما در شهر بهارستان تاکنون محله سازی نداشتیم و شرکت عمران باتوجه به سیاست‌های شرکت مادر، واگذاری عرصه و فروش زمین انجام می‌داده است در نهایت خیابان کشی و ایجاد امکانات آب و فاضلاب، در کنار واحد‌های ساخته شده انجام می‌شده است.

او ادامه داد: بدین ترتیب عدم محله سازی در این بخش عارضه‌هایی مانند کمبود مدرسه، مرکز بهداشت یا ناهماهنگی‌هایی در فعالیت‌های عمران شهری (مانند آسفالت کردن و از میان رفتن آن در پی گازکشی) خیابان را در پی داشته است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان، تاکید کرد: قرارداد شرکت عمران بهارستان با بنیاد مسکن شامل محله سازی بخشی از بلوک ۲۳۲ فاز سه بهارستان، کمتر از یک ماه پیش امضا شده است و با توجه به عارضه یابی در این بخش این محله ۶۵۰ واحد مسکونی، چندین مدرسه، مسجد، واحد تجاری، فضای سبز و ... تجهیز خواهد شد.

او ادامه داد: سهم آورده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۸۴.۵۶ درصد و سهم آورده شرکت عمران شهر جدید بهارستان معادل ۱۵.۴۴ درصد از کل مشارکت است.


۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد مشارکتی با بنیاد مسکن داشتیم


احمدی با بیان اینکه در این زمینه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد مشارکتی با بنیاد مسکن داشتیم، گفت: ساخت این محله با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس شروع می‌شود و با حضور وزیر و استاندار کلنگ آن بر زمین خواهد خورد.

او با تاکید بر اینکه قرارداد مشارکت احداث مجتمع مسکونی ویژه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع در اراضی غرب بهارستان بین شرکت عمران بهارستان و یک شرکت فنی و مهندسی امضاء شده است، گفت: ۷۰ هکتار از زمین‌های غرب بهارستان برای ایجاد واحد‌های مسکونی، نقشه‌برداری و در قالب یک‌هزار و ۳۷۰ پلاک پیاده‌سازی و به مالکان واگذار شده است.


مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه برگزاری مناقصه ایستگاه مترو را در بهارستان در پیش رو داریم، گفت: تکمیل و آماده‌سازی بلوک‌های ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۲۶ شهر بهارستان پیشرفت ۴۵ درصدی داشته است و برای اجرای این طرح شامل آماده‌سازی سه محله از فاز دوم این شهر، تا کنون ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.