سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیپلمات روس: سازمان ملل به اطلاعات غلط در سوریه استناد می‌کند

سفیر روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو، از سازمان ملل به دلیل استناد به اطلاعات غلط درباره اهداف غیرنظامی در سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه روز جمعه از سازمان ملل که مدعی است مدارس و بیمارستان‌هایی در ادلب تحت بمباران هواپیما‌های سوری و روسی قرار گرفته اند، انتقاد کرد.

پانوس مومتزیس (Panos Moumtzis) , مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه روز پنجشنبه در ژنو گفت: در ۱۰۰ روز گذشته به ۳۹ مرکز بهداشتی، ۵۰ مدرسه، چاه آب، بازار و نانوایی حمله هوایی صورت گرفته است.

این در حالیست که گنادی گاتیلوف (Guennadi Gatilov)، سفیر روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو، از سازمان ملل به دلیل استناد به اطلاعات غلط درباره اهداف غیرنظامی در سوریه انتقاد کرد.

او تأکید کرد مسکو از نظامیان خود خواسته است هرگونه اتهامی درباره حمله به مراکز غیرنظامی را بررسی کنند و در جریان بررسی‌ها مشخص شد که اطلاعات داده شده از سوی آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل غلط هستند.

گاتیلوف اضافه کرد «آن‌ها معتقدند فلان روز، یک مدرسه یا یک بیمارستان در فلان منطقه تخریب شده است. آن‌ها مختصات یک مکان را ارائه می‌کنند. نیرو‌های ما پس از بررسی متوجه می‌شوند که در این مختصات جغرافیایی نه بیمارستانی هست و نه مدرسه‌ای. حتی در روزی که آن‌ها معتقدند حمله هوایی صورت گرفته است اساسا نیروی هوایی روسیه هیچ پروازی در منطقه نداشته است.

این مقام روسی از آژانس‌های وابسته به سازمان ملل خواست اطلاعات دریافتی از سازمان‌های غیردولتی را راستی آزمایی کنند.

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: ترکیه باید افراد غیرنظامی را از تروریست‌ها در ادلب جدا کند.

او اضافه کرد: «یک چیز باید به خوبی تفهیم شود نبرد با تروریسم نباید هرگز متوقف شود. همه این تروریست‌ها یا باید نابود شوند و یا باید محاکمه شوند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، سوریه ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.