سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۴۳۷ درصدی جذب ماده خام کشاورزی توسط صنایع فارس

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی فارس از رشد ۴۳۷ درصدی جذب ماده خام کشاورزی توسط صنایع استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱۱ واحد صنایع کشاورزی به تولید رسیده، گفت: سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت جذب ماده خام صنایع کشاورزی در این استان ایجاد شده است.

مهدی صادقی افزود: در چهار ماهه اول امسال ۱۷ واحد صنعتی با ظرفیت جذب بیش از ۵۳۶ هزارتن ماده خام به بهره برداری رسیده است.

به گفته او،  با راه‌اندازی این واحد‌ها کاهش ضایعاتی بالغ بر ۳۴ هزار تن و اشتغال‌زایی ۳۵۴ نفری ایجاد شده است.

صادقی با بیان اینکه در سال جاری ایجاد ۷۸ واحد صنعتی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این واحد‌ها شامل ۳۱ واحد سردخانه و انبار سرد نگهداری محصولات کشاورزی، ۲۰ واحد صنعتی با هدف بسته بندی محصولات کشاورزی، سه کارخانه با موضوع فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و ۲۴ واحد صنعتی در سایر صنایع است.

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شد با راه اندازی این واحد‌ها ۳۶۷ هزار و ۳۳۷ تن ماده خام در فرآیند فرآوری قرار گیرد، گفت: با پیشرفتی که در چهار ماه اول سال در ایجاد واحد‌های صنایع داشتیم، شاهد رشد ۴۳۷ درصدی جذب ماده خام نسبت به برنامه پیش بینی شده بودیم.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: با توجه به پتانسیل موجود در این استان در صورت ابلاغ تسهیلات، روند به بهره برداری رسیدن طرح‌های صنایع کشاورزی با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد و علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار، گام‌های اساسی در جهت رونق تولید نیز برداشته خواهد شد.
انتهای پیام/م

۴.۵ میلیون تن ماده خام جذب صنایع کشاورزی استان فارس می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.