سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بوشهر:

تقویم تاریخ استان بوشهر تدوین شود

امام جمعه بوشهر بر تنظیم تقویم تاریخ استان بوشهر برای حفظ حماسه‌ آفرینی‌های مردم این دیار و آشنایی نسل جوان با آن‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه با اشاره به ۱۶ مرداد سال ۱۲۹۴ سال روز حمله متجاوزان انگلیسی به بوشهر گفت: آنان به دلیل‌هایی واهی به بوشهر حمله کردند؛ دلیل‌هایی که امروز هم با توسل به همان‌ها کشتی ایران را توقیف، برجام را ضایع و در جهان سیاست ستم‌ها می‌کنند .

او افزود: با فتوای مجتهدان و سردار شهید رئیسعلی دلواری، مردم استان بوشهر چنان حرکتی کردند که انگلیس‌ها مجبور به عقب نشینی شدند و امروز نیز اگر استعمار پیر بخواهد به منافع کشور تجاوز کند رئیسعلی دلواری‌ها در مقابل آن‌ها می‌ایستند.

آ یت الله صفایی بوشهری، بصیرت، اسلام خواهی، مقاومت، پایداری و وحدت را از جمله عواملی عنوان کرد که موجب این حماسه آفرینی شد و بر تنظیم تقویم تاریخ استان بوشهر برای آشنایی نسل جوان با تاریخ این استان و فراموش نشدن این حماسه‌ها تاکید کرد.

او همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جوانان و نخبگان، تصریح کرد: اگر در عرصه علم و فناوری کشور وابسته باشد هیچ استقلال واقعی حاصل نمی‌شود و این موجب محدودیت، محاصره، تحریم و وابستگی به کشور‌های بیگانه می‌شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: به همین علت رهبر معظم انقلاب بر توسعه جنبش نرم افزاری، تولید علم و فناوری در علوم نوین تاکید می‌کنند.

آیت الله  صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری ایران انتخاب شده که افتخاری برای استان است و باید برای دست یافتن به اهداف این مهم برنامه ریزی کرد.

او همچنین با اشاره به درست اجرا نشدن روند خصوصی سازی بیان کرد: مسئولان در این بخش خوب عمل نکردند و نه تنها کار پیشرفت نکرد، بلکه متوقف شد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از منتقدان اجرای ناصحیح اصل ۴۴ قانون اساسی هستند، افزود: قوه قضائیه باید با مراکز تولیدی که خصوصی سازی آن‌ها نادرست بوده است، برخورد کند.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌ها، به قهرمانی جوانان والیبالیست کشور در جهان اشاره کرد و ادامه داد: نخبگان و جوانان ایرانی در عرصه‌های ملی و بین المللی می‌درخشند و مسئولان باید به این قشر توجه و اعتماد کنند.

او ترویج بصیرت عمومی، تفکر انقلابی و عدالت خواهی برای حفظ و پیشرفت انقلاب اسلامی را ضروری خواند و در آستانه عید سعید قربان، عید قربان را روز دعا، عرفان انسانی، خدامحوری و عید بندگی عنوان کرد.

انتهای پیام/م

استقلال واقعی در گرو تبدیل فناوری به محصول حاصل می شود

برچسب ها: نماز جمعه ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.