سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان:

نقش برجسته‌ ی جهاد دانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان گفت: جهاد دانشگاهی نقش برجسته‌ای را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شکوفایی تولید و اشتغال ایفا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: جهاد دانشگاهی نقش برجسته‌ای را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شکوفایی تولید و اشتغال ایفا کند.

مهرداد فتحی بیرانوند در مورد ظرفیت‌های موضوعی و استانی جهاد دانشگاهی در شرایط فعلی جامعه، اظهار کرد: انجام تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، ارائه مشاوره و خدمات علمی و فنی، تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی، افزایش دانش و بینش دینی و سیاسی در قشر جوان، انجام فعالیت‌های مرتبط با حوزه اشتغال و تجاری‌سازی و فن‌آوری، ایجاد رویکرد مهارتی و کاربردی در مباحث آموزشی، حمایت از ایده‌های خلاقانه و کاربردی ازجمله ظرفیت‌های این نهاد می‌تواند باشد.

او اضافه کرد: جهاد دانشگاهی با ایجاد رابطه هدفمند و مرتبط با نیاز جامعه با بخش صنعت و تربیت افراد تحصیل کرده و علمی که آموزش را با رویکرد مهارتی و کاربردی فرا گرفته باشند و نیز برگزاری دوره‌های مختلف جهت پیوند افراد تحصیل‌کرده با بنگاه‌های تولیدی می‌تواند باعث رونق تولید در جامعه شود.

فتحی بیرانوند بیان کرد: به‌طورکلی هرچه رابطه بین صنعت و جهاد دانشگاهی تقویت و تبدیل به یک رابطه هدفمند و عملیات شود، می‌توان رشد و تعالی صنعت و اقتصاد کشور را سرعت ببخشد.

او  یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی را تربیت نیروی انسانی با ویژگی‌های اعتقاد به ارزش‌ها و آرمان‌ها و مدافع انقلاب اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه این سازمان می‌تواند

نیرو‌هایی که، پیرو ولایت‌فقیه و متعهد به اهداف انقلاب فرهنگی باشند جهت حضور مؤثر در عرصه‌های علمی و اجتماعی تربیت کند، تصریح کرد: این نهاد انقلابی با توجه به رسالت اصلی خود در مسیر حرکت به جلو و انجام اقدامات و فعالیت‌ها در پرورش سرمایه انسانی با ویژگی‌های ذکر شده و در شأن انقلاب اسلامی و فرهنگ جهادی اهتمام ویژه‌ای دارد و امروز جهاد دانشگاهی به لحاظ ظرفیت‌های جهادی ایجاد شده در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در راستای گام دوم انقلاب گام برمی‌دارد.

او  خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین بحث بیانیه گام دوم انقلاب متکی بر جوانان است، جهاد دانشگاهی می‌تواند با توجه به نیروی جوان و کارآمد خود نقش برجسته‌ای را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شکوفایی تولید و اشتغال ایفا کند.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به نیرو‌های نخبه و برجسته علمی که در اختیار دارد می‌تواند برای جامعه و دستگاه‌های اجرایی نقش‌آفرینی کنند تا دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان اظهار کرد: بی‌شک نقش نسل جوان تحصیل‌کرده و با مهارت در کنار اساتید مجرب و دلسوز می‌تواند نقش مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایفا کند که جهاد دانشگاهی در داشتن این ظرفیت‌ها سرآمد است.

انتهای پیام/ب

جهاد دانشگاهی نقش برجسته‌ای را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ایفا کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.