سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی سازمان ملل درباره تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت این احتمال وجود دارد که تحریم‌های گسترده آمریکا علیه ونزوئلا، سبب وخامت اوضاع میلیون‌ها نفر از مردم این کشور شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل باشلت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت تازه‌ترین تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا بسیار گسترده هستند و این احتمال وجود دارد که سبب وخامت اوضاع میلیون‌ها نفر از مردم این کشور از جنبه دسترسی به غذا و خدمات بهداشتی و درمانی شوند.

آمریکا طی سال‌های اخیر با حمایت همه‌جانبه از مخالفان دولت قانونی ونزوئلا، این کشور را با بحران سیاسی و آشوب‌های خیابانی مواجه کرده که در بهمن ماه پارسال شدت این ناآرامی‌ها افزایش یافت. خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت، اوایل بهمن پس از چراغ سبز دونالد ترامپ و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال‌برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده‌اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.